در شوراي ترافيك استان مطرح شد: برگشت جرائم رانندگي به خوزستان، حق مردم است

جريمه ها، سرمايه اي براي بهسازي راه هاي استان است

بايد در كمترين فرصت جلوي طرح پاركبان به شكل كنوني گرفته شود

نور خوزستان: فرامند هاشمي زاده، معاون عمراني استانداري خوزستان، در جلسه شوراي ترافيك عنوان كرد: برگشت جرائم راهنمايي و رانندگي به استان حق مردم است و بايد براي بهسازي راه ها و رفاه مردم هزينه شوند.

وي افزود: ميزان برگشت تعيين شده مبلغ جرائم رانندگي در سال ۹۵ حدود ۳۱ ميليارد تومان بود كه در صورت بر گشت اقدامات خيلي خوبي در راستاي بهبود زيرساخت راه هاي درون و برون شهري انجام مي شد.

هاشمي زاده با بيان اينكه عدم برگشت مبالغ جرائم رانندگي تنها مختص استان خوزستان نيست، بيان كرد: اما بايد توجه داشت شرايط در استان ها متفاوت است؛ شايد استاني از لحاظ زيرساختي وضعيت خوبي داشته باشد اما زيرساخت هاي استان خوزستان كهنه و فرسوده است.

معاون عمراني استانداري خوزستان، گفت: در استان خوزستان از نظر تابلوها و چراغ‌ها مشكلاتي داريم كه با اين اعتبارات مي‌توان آنها را جبران كرد كه اين موضوع را به صورت جدي از سوي مجلس و شوراي عالي استان پيگيري مي‌كنيم.

وي در خصوص طرح پاركبان بيان كرد: به محض انتخاب شركت متولي براي اجرايي شدن طرح پارك بان بايد برخي افراد كه در قالب طرح پاركبان فعاليت دارند جمع آوري شوند و هيچ كس بجز از طريق احداث پاركينگ شخصي حق گرفتن هر نوع وجهي براي معابر شهري را ندارد.

هاشمي زاده اظهار كرد: برخي از افراد براي معابر عمومي قبوض نامعلومي را صادر مي‌كنند كه اين موضوع ممكن است براي مردم مسائل ديگري هم به دنبال داشته باشد.

نبي اله خون ميرزايي، سرپرست فرمانداري اهواز نيز در اين جلسه اظهار كرد: سازمان آب و برق استان بايد حفاظت بيشتري از حريم رودخانه كارون داشته باشد تا همچون سال‌هاي اخير شاهد ساخت و ساز در حريم رودخانه نباشيم.

وي افزود: شكايتي از سوي فرمانداري اهواز در شوراي تأمين تنظيم شده تا آب، برق و گاز خانه‌هايي كه به صورت غيرمجاز ساخته شده قطع شود و به تدريج جابجايي صورت بگيرد.

خون ميرزايي بيان كرد: مقرر شده بود شهرداري كارهاي كارشناسي روي مبحث عرصه و اعيان داشته باشد و هزينه‌اي براي كمك به اين ساكنان پرداخت كند تا در مراحل بعدي اين ساختمان‌ها تخليه شوند اما انجام اين كار مشمول زمان شد و مقاومت ساكنان را نيز در پي داشت.

فرماندار اهواز با بيان اينكه روند اجراي اين طرح پس از ماه مبارك رمضان از سر گرفته مي‌شود، افزود: سازمان آب و برق در اين زمينه تذكري به ساكنان نداده و به عنوان متولي حفظ حريم اقدامي از سوي اين سازمان صورت نگرفته است؛ براي كاهش تبعات اجتماعي پيشنهاد ارائه مساعدت داريم.

‌منصور كتانباف، شهردار اهواز نيز در اين جلسه در خصوص اجراي طرح جاده ساحلي شرقي اهواز حد فاصل پل سوم تا منطقه زرگان اظهار كرد: پيمانكار از سال ۹۰ اجراي قطعه اول اين طرح به طول ۱۳٫۶ كيلومتر را شروع كرده و همچنان مشغول به كار است.

وي با بيان اينكه قطعه دوم طرح به طول ۵٫۶ كيلومتر در حال آماده سازي است، بيان كرد: در نهايت نيز عمليات اجراي قطعه سوم براي ۴٫۲ كيليومتر طول درحال انجام است.

كتانباف در خصوص اعتبارات تبصره ۲۳ جرائم راهنمايي و رانندگي گفت: رانندگان به دليل عدم وجود زيرساخت هاي كافي در حوزه درون شهري و برون شهري، توسط راهور جريمه مي‌شوند؛ مبالغ اين جريمه بايد براي بهسازي زيرساخت ها هزينه شود ولي اين كار صورت نمي گيرد.

كتانباف با بيان اينكه مبلغ اين جريمه سرمايه‌اي براي بهسازي راه‌هاي استان است، افزود: از طريق دستگاه‌هاي قضايي براي واريز اين جريمه كردها پيگير هستيم ولي چون موضوع دولت است شايد از طريق سازمان برنامه و بودجه و وزارت كشور بتوان حقوق مردم اهواز را احصاء و خدمات بهتري را به شهروندان ارائه دهيم.

شهردار اهواز در خصوص اجراي طرح پاركبان با بيان اينكه طبق مصوبه شوراي ترافيك ناجا بايد تا ۲۰ فروردين طرح پاركبان را اجرا و بر آن نظارت كنند، گفت: شهرداري ضابط قضايي نيست و نمي‌تواند با جرم‌هاي از اين دست برخورد كند و ضابط قضايي ناجا بوده چون اين تخلف مشهود است بايد برخورد كند.

كتانباف خبر داد: در جلسه‌اي با استاندار خوزستان و مجموعه راه آهن مقرر شد تا براي حمل و نقل عمومي درون شهري مسافران از ظرفيت راه آهن ريلي استفاده شود.

وي ادامه داد: اهواز در شرق و غرب از طول مناسب راه آهن با ايستگاه هاي مختلف برخوردار است اما  بايد چند ايستگاه جديد اضافه شود تا براي يك حمل و نقل ايمن از ظرفيت‌هاي ريلي بهره‌مند شويم.

كتانباف بيان كرد: مقرر شده تا اداره كل راه آهن جنوب يك ريل باس را براي جابجايي درون شهري در اهواز اختصاص دهد.

سرهنگ منصور جمشيدي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان نيز در خصوص اجراي طرح پارك بان گفت: در يك خيابان ۱۰ بانك يا شركت وجود دارد و اگر ميانگين هركدام بين ۳۰ تا ۴۰ كارمند باشد، مردم و كاركنان براي پارك خودرو دچار مشكل مي شوند.

وي با بيان اينكه طرح پاركبان در همه استان ها اجرايي شده و طرح بسيار خوبي است، افزود: مشكل پارك خودرو تلنگري به سازمان‌ها و ادارات است تا از وسايل نقليه عمومي براي سرويس كاركنان به منظور اياب و ذهاب آنها استفاده كنند.

سرهنگ جمشيدي در خصوص افراد پاركبان عنوان كرد: صلاحيت ترافيك صنوف برعهده شهرداري و راهور است و اگر مكاتبه و به ما اعلام شود حتما با شهرداري همراهي و با افراد متخلف برخورد مي‌كنيم.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان، گفت: هيچ كسي حق ندارد در حوزه معابر دخالتي كند و آن را براي صنفي خاص بداند، بايد در كمترين فرصت اين مسئله ساماندهي و جلوي اجراي طرح پاركبان به شكل كنوني گرفته شود.