اصرار به دائم البحران بودن خوزستان نداشته باشيد

مديركل مديريت بحران استانداري، خوزستان را دائم البحران دانسته است. به اين ترتيب ايشان با رسانه هايي كه هر روز صفحه اول خود را به درشت نمايي خرابه ها و معضلات استان اختصاص مي دهند و عواملي كه در معرفي دافعه هاي خوزستان مهارت دارند، هم صدا شده اند تا بعنوان همدردي اما در عمل، مهاجرت را از استان تشديد كنند. اصولا اين چه رويه اي است كه هر مساله اي در استان را بحران تلقي كنند مگر قرار است دستگاه ها فقط وظيفه بحراني جلوه دادن استان را داشته باشند و براي حل يا كاهش هر مشكلي ثابت كنيم كه با بحران مواجه هستيم. آيا مديريت بحران به معنايبهره برداري از هر موضوعي (حتي اگر به بحران ربطي نداشته باشد) است. جالب است بدانيد كه مديريت بحران استان حتي براي برگزاري مراسم ارتحال امام هم جلسه بحران تشكيل داده كه دعوت كنندگان از اين قضيه در شگفت شدند و از خود مي پرسيدند ما كه در ستاد مربوطه تمام جوانب و برنامه ها را بررسي و مصوب كرديم، ديگر جلسه بحران براي اين موضوع  چه معني دارد؟

در فرهنگ عميد <بحران> اينطور معني شده است: (اسم) آشفتگي و تغييرحالت ناگهاني مريض تب دار كه منجر به بهبودي يا مرگ او شود.

ايضا بحران (صفت نسبي) منسوب به بحران   انقلاب، آشفتگي و تغيير حالت در بيمار يا در اوضاع و احوال مملكت.

آقايان لااقل معني يك كلمه يا تعريف يك واژه را بدانند و متناسب با آن تز بدهند، نه اينكه برگزاري يك برنامه فرهنگي را بحراني جلوه بدهند كه اصلا ارتباطي به موضوع ندارد. البته اگر قرار بر توجيه باشد، هر كاري را به هر معنايي مي توان ربط داد منتهي بايد ديد اين توجيه تا چه حد منطقي و كارشناسي است.

به هر حال بياييم خوزستان مظلوم را كه همه دنبال بردن داشته ها و خنثي كردن ظرفيت هاي آن هستند خودمان  خراب تر نكنيم و بر عكس با تلطيف اوضاع كه هيچ مغايرتي با پيگيري مشكلات ندارد، به فكر روحيه مردم استان باشيم. اگر فريادي هم داريم جاي آن در خانه ملت توسط نمايندگان و البته انعكاس آن در رسانه ها به شيوه مطلوب است.

فقط سرويس بهداشتي در حريم رودخانه تخريب شد!

از وقتي تاسيساتي در حريم رودخانه كارون در مقطع اهواز احدث شد، سازمان آب و برق خوزستان بعنوان متولي رودخانه، به انجام اين كار اعتراض كرد و از همان موقع هشدار داده شد كه اينگونه تاسيسات تخريب خواهند شد.  ‌

تاسيسات عمدتا مربوط به احداث و راه اندازي رستوران هايي است كه استاندار عقيده دارد موجب گردشگري و ايجاد نشاط براي مردم شده است.

حالا خبردار شده ايم كه اقدام به تخريب تاسيسات واقع در حريم رودخانه كليد خورده، اما از ميان آنها فقط زور دستگاه مربوطه به شهرداري مظلوم منطقه چهار رسيده و يك سرويس بهداشتي را كه كنار پارك قوري احداث شده بود، خراب كرده است در حالي كه اين سرويس بهداشتي براي خانواده هايي كه به اين پارك مي روند، ضروري است، چرا تخريب اين ساختمان كه در برابر تاسيسات احداث شده در حريم رودخانه اصلا به چشم نمي آيد، در اولويت قرار گرفته، سوالي است كه بايد مسئولان تخريب پاسخگوي آن باشند.

از سرنوشت گروه ملي چه خبر؟

با وجود اينكه اخيرا اعلام شد كه شركت گروه ملي دوباره به بانك ملي برگردانده شده و قول حل مشكلات كارگران آن داده شد، اما مشكل همچنان به قوت خود باقي است و آخرين خبر در اين مورد اين است كه استاندار گفته: <به زودي هيات مديره جديد شركت گروه ملي از سوي بانك ملي معرفي مي شود. ويگره گشايي از مشكلات شركت گروه ملي را در گروه واگذاري به بخش خصوصي دانسته است.>

به گفته شريعتي: سياست دولت واگذاري دارايي ها و دادن فرصت به بخش خصوصي براي اداره بخش اقتصادي كشور است.

استاندار با تاييد اين مطلب كه كاركنان اين شركت ۲ ماه حقوق معوقه دارند، اظهار اميدواري كرده تا اين حقوق با پيگيري صورت گرفته به زودي پرداخت شود.

 

وعده ايجاد ۲ هزار فرصت شغلي با بهره برداري از بندر خشك انديمشك

 

فريدون حسنوند رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در مراسم بهره برداري از بندر خشك انديمشك و افتتاح موزه راه آهن گفته است: راه‌آهن زاگرس با توجه به موقعيت كوهستاني و قدمت آن يك دانشگاه در حوزه خدمات ريلي در كشور محسوب مي‌شود.

وي تركيب مديران راه آهن را جوان، تحصيل كرده و با انگيزه دانست و اين موضوع را عاملي براي پويايي خدمات و رضايتمندي شهروندان دانسته زيرا هريك از اين مديران مي توانند بيش از ۲۰ سال به راه آهن خدمت كنند.

حسنوند همچنين با بيان اينكه راه آهن انديمشك موجب اتصال جنوب به راه آهن غرب مي شود، گفت: احياي راه آهن انديمشك خدمتي بزرگ به مردم در زمينه حمل بار و مسافر و موجب ايجاد اشتغالزايي است.

نماينده مردم انديمشك با اشاره به دستور وزير راه و شهرسازي و پيگيري مديران راه آهن براي احداث بندر خشك انديمشك، از اختصاص ۳۰۰ هكتار اراضي براي احداث بندر خشك در بهترين نقطه انديمشك خبر داد.

نماينده مردم انديمشك با تاكيد بر اينكه بهره برداري از بندر خشك ضمن كمك به رونق اقتصادي منطقه  استان و كشور دو هزار نفر فرصت شغلي به وجود آورده است ، گفت: اين اقدام گامي مهم در مسير ايجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

حسنوند اين را هم گفته كه: امروز حصار بروكراسي از راه آهن برداشته شده و مديران راه آهن پي گير توسعه آن در اين منطقه هستند از اين رو در نظر داريم هزار هكتار براي كارهاي بزرگ در اختيار راه آهن قرار دهيم.