اخبار

4 خبر خوب و امیدوارکننده 2022

  • دانشمندان ممکن است برای اولین بار HIV را در یک زن درمان کرده باشند

تیمی از محققان در ایالات متحده به تازگی اعلام کردند که برای اولین بار به طور بالقوه HIV را در یک زن درمان کرده اند. محققان گفتند که این زن اکنون داروی اچ‌آی‌وی مصرف نمی‌کند و «بدون علامت و سالم» است.

این زن در سال 2013 مبتلا به اچ‌آی‌وی و در سال 2017 به سرطان خون مبتلا شد و به گروهی متشکل از سه مرد می‌پیوندد که دانشمندان به احتمال زیاد HIV را نیز در آن درمان کردند. .

نوشته های مشابه

کارل دیفن باخ، مدیر بخش ایدز در موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی به NBC News گفت که انباشت پیروزی‌های ظاهری مکرر در درمان اچ‌آی‌وی «به امیدبخشی ادامه می‌دهد» و این مهم است که موفقیت در این مسیر ادامه یابد.”

دانشمندان از روش پیوند سلول های بنیادی پیشرفته استفاده کردند، که با توجه به این مطالعه موردی موفق، اکنون انتظار دارند هر سال برای ده ها نفر دیگر درمان مناسبی باشد. در حالی که این تعداد انگشت شماری از حدود 1.2 میلیون نفری است که تنها در ایالات متحده با HIV زندگی می کنند، هنوز هم پیشرفت خوبی و امیدوار کننده ای برای جشن گرفتن است!

  • به دلیل انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان‌تر، بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگ استرالیا ۷ سال زودتر از زمان برنامه‌ریزی اولیه تعطیل خواهد شد.

اپراتور بزرگترین سیاره انرژی زغال سنگ استرالیا، Origin Energy با بیان اینکه قادر به رقابت با “هجوم انرژی های تجدیدپذیر” برای مدت طولانی نیست، اعلام کرد که این نیروگاه را در سال 2025 تعطیل می کند – 7 سال زودتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بود.

این واقعاً خبر خوبی از کشوری است که هنوز برای تامین انرژی مورد نیاز خود به زغال سنگ متکی است. همانطور که بی بی سی گزارش می دهد، زغال سنگ 60 درصد برق استرالیا را تامین می کند و این کشور یکی از کشورهایی است که سرانه انتشار کربن دارد.

از سوی دیگر انرژی های تجدیدپذیر یک سوم تولید انرژی در استرالیا را در سال 2021 تشکیل می دادند و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 70 درصد برسد.

این اطلاعیه از Origin Energy پس از آن منتشر شد که دو شرکت انرژی دیگر اعلام کردند که نیروگاه های زغال سنگ خود را چندین سال زودتر از موعد مقرر تعطیل خواهند کرد.

همانطور که بیشتر و بیشتر کشورها و شرکت ها مزایای انرژی های تجدید پذیر – هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر اقتصادی – را می شناسند، امیدواریم که بیشتر و بیشتر عناوین مشابهی را ببینیم!

  • تروی سیوان خواننده پاپ در اولین نقش اصلی خود در فیلم با ننگ، ترس و نادانی در مورد HIV/AIDS مبارزه کرد.

تروی سیوان، خواننده پاپ استرالیایی، که ویدیوها و موسیقی یوتیوب او الهام بخش نسلی از جوانان LGBTQ+ بوده است، می خواهد اولین نقش اصلی فیلم خود را برای مبارزه با ناآگاهی درباره HIV/AIDS داشته باشد.

تروی سیوان در «سه ماه» نقش کالب 17 ساله ای را بازی می کند که در آستانه فارغ التحصیلی از دبیرستان، در معرض اچ آی وی قرار گرفته است. است

این فیلم شرم و اضطرابی را که کالب در طول سه ماه انتظار برای تشخیص تجربه می کند، شرح می دهد. دستورالعمل های پزشکی کنونی به 12 هفته از زمان مواجهه نیاز دارند تا 100٪ مطمئن باشند.

این فیلم در سال 2011 اتفاق می‌افتد، زمانی که تشخیص مثبت دیگر مثل گذشته دلخراش نبود، اما ترس و نادانی همچنان وجود داشت، این فیلم به بررسی انگ طولانی‌مدت افراد مبتلا به HIV می‌پردازد.

سیوان در یک تماس ویدیویی از لس آنجلس به بنیاد تامسون رویترز گفت: «من فکر می‌کنم اطلاعات زیادی، نه لزوماً نادرست، بلکه نوعی ناآگاهی (در مورد HIV) وجود دارد.

“من دوست دارم اگر این فیلم نقشی در خلاص شدن از شر بدنامی پیرامون HIV داشته باشد.”

  • ایالات متحده میلیون‌ها حیوان خانگی قابل قبول را با انتقال آنها از ایالت‌های بسیار زیاد به ایالت‌هایی که به موارد بیشتری نیاز دارند، از مرگ نجات داده است.

خبر خوب برای سگ ها: در حالی که کمبود سگ های قابل قبول در ایالات متحده وجود ندارد، در جایی که آنها بیشتر به فرزند خوانده می شوند تفاوت وجود دارد. ایالت هایی مانند می سی سی پی بسیار زیاد هستند، اما ماساچوست به موارد بیشتری نیاز دارد.

برای جبران این شکاف‌ها در عرضه و تقاضا، شبکه‌های پیچیده جابه‌جایی سگ‌ها در دهه گذشته پدید آمده‌اند و سگ‌ها و گربه‌های قابل قبول را از ایالت‌هایی با تعداد بیش از حد به ایالت‌هایی که نیاز بیشتری دارند آورده است.

چگونه می‌توانیم پناهگاه‌هایی را که حیوانات زیادی دارند و در معرض خطر اتانازی هستند، صرفاً به این دلیل که در آنجا متولد شده‌اند، به پناهگاه‌هایی که این حیوانات قرار است از قفسه‌ها پرواز کنند، متصل کنیم؟» مت برشادکر، مدیر عامل ASPCA، غول حمایت از حیوانات مستقر در نیویورک به تایم گفت.

در طول پنج سال گذشته، ASPCA منابعی را در برنامه “جابجایی” خود ریخته است و مارس در ماه مارس دویست هزارمین حیوان خود را جشن می گیرد. در حالی که ASPCA ممکن است بزرگ‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین عملیات باشد، اما گروه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی محلی کوچک‌تر نیز وجود دارند که حیوانات را به جایی که بیشتر مورد نیاز هستند منتقل می‌کنند.

جنبش «جابه‌جایی حیوانات» نه تنها به حیوانات خانگی کمک می‌کند تا خانه پیدا کنند، بلکه به کاهش شدید نرخ اتانازی و کمک به ایجاد ظرفیت برای کمک به انواع حیوانات کمک می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا