سرگرمی

5 بهترین فیلم انیمیشن

1. والس با بشیر (2008)

ویژگی آریل فولمن، فیلمساز اسرائیلی، ترکیبی از انیمیشن و مستند، شخصی و سیاسی است – و از این رو به عنوان فیلمی ظاهر می‌شود که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. در اصل، این روایتی اعتراف آمیز از تجربیات فولمن به عنوان یک سرباز تازه کار در طول تهاجم اسرائیل به لبنان در سال 1982 است. فقط دوره‌ای از زندگی‌اش «آری» – آواتار انیمیشن کارگردان – را به خاطر نمی‌آورد، بنابراین با سربازان سابق اسرائیل مصاحبه می‌کند تا این تجربه را کنار هم بگذارد. ساخت فیلم فوق‌العاده است – افتتاحیه شامل گله‌ای از 26 سگ غرغر می‌شود که از همان ابتدا در داخل شهر زیر چنگال‌های آسمان خردل بمباران می‌کنند – ترکیبی از لحظات گویا از درون‌نگری، تصاویر سورئال (والس عنوان که توسط یک سرباز رقصیده شده است) و فیلم های جنگی که هنوز جای زخم دارند. از لحاظ سینمایی، فکری و احساسی، والس با بشیر آن فیلم نادری است که رسانه را به سمت ارتفاعات بزرگتر سوق می دهد. نقد Empire را بخوانید.

2. فیلم لگو (2014)

امیت (کریس پرات)، یک موجود معمولی لگو که همیشه از قوانین پیروی می کند، به اشتباه به عنوان یک موجود خارق العاده و کلید نجات جهان شناخته می شود.
او خود را در گروهی از غریبه ها می بیند که در ماموریتی برای متوقف کردن نقشه های یک ستمگر شیطانی (ویل فرل)برای تسخیر جهان هستند.
متاسفانه امت چنین کاری نمی کند اما همه چیز گردن او می افتد.

3. Tangled (2010)

دیزنی که چرخشی متفاوت بر روی افسانه‌های کلاسیک انجام می‌دهد پدیده جدیدی نیست، اما Tangled نمونه‌ای موفق از تغییر فرمت خانه موش در حالی که در طول مسیر به برخی از موضوعات مرتبط می‌ماند را نشان می‌دهد. قهرمان ما راپونزل (مندی مور) یک رویاپرداز با قفل طولانی است که توسط مادر گوتل (دونا مورفی)، که به قدرت های جادویی ذخیره شده در موهای روان دخترش ذخیره شده، در برجی پنهان شده است. همه چیز زمانی تغییر می کند که دزد جذاب فلین رایدر (زاکاری لوی، با ظاهر خوب و عاقلانه) به طور تصادفی به برج برخورد می کند. شوخی‌ها، آهنگ‌ها، ماجراجویی‌ها و برخی جلوه‌های بصری قوی وجود دارد، اما صادقانه بگوییم، این ماکسیموس اسب مغرور است که نمایش را می‌دزدد – ستاره‌ای که به‌طور جنایی هرگز فیلم اسپین‌آف خودش را نگرفت. او حداقل در هر دو سریال تلویزیونی Tangled-spawned ظاهر می شود. نقد Empire را بخوانید.

4. Anomalisa (2015)

زمانی که چارلی کافمن وارد دنیای انیمیشن های استاپ موشن شد، هرگز قرار نبود یک تلاش بی نظیر باشد. شروع زندگی به‌عنوان یک نمایشنامه تک‌پرده و با سرمایه‌گذاری کیک‌استارتر (۱۰۷۰ تشکر ویژه در تیتراژ پایانی وجود دارد)، Anomalisa، به کارگردانی مشترک دوک جانسون، انیماتور، یک تصویر دلخراش است. این اساساً یک مطالعه در مورد علاقه اواسط زندگی است، زیرا مایکل استون (دیوید تیولیس) سخنران انگیزشی بی انگیزه برای یک کنفرانس به هتل سینسیناتی مراجعه می کند. او با لیزا (جنیفر جیسون لی، در نقش‌های متعدد) ملاقات می‌کند و آنچه در ادامه می‌آید اولین برخوردی است که به زیبایی مشاهده شده است، همراه با ناامنی‌ها و پشیمانی‌ها، ساخته شده از رابطه جنسی عروسکی و اجرای دلخراش لیزا از «دختران فقط می‌خواهند خوش بگذرانند» اثر سیندی لاپر. ‘. البته، آخرین عمل وارد منطقه دیوانگی خفاشی خود می شود (سلام، دیلدوی عتیقه ژاپنی) اما، شاید بیش از هر اثر دیگری از کافمن، چیزی که برای شما باقی مانده، برداشتی لطیف از معنای انسان بودن است. بخوانید. بررسی امپراتوری

5. موانا (2016)

یک نوجوان ماجراجو در ماموریتی جسورانه برای نجات مردمش به سفر می رود. در طول سفر، موانا با مائویی آشنا می شود که در تلاش برای تبدیل شدن به یک قهرمان، او را راهنمایی می کند. آن ها با هم در یک سفر ماجراجویانه از اقیانوس آزاد عبور می کنند و با هیولاهای عظیم و احتمالات غیرممکن مواجه می شوند. موانا در طول مسیر، ماهیت اصلی اجدادش را کشف می کند و زندگی همه را نجات می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا