آموزشی

توصیه های یک مدیر عامل برای افزایش هوش کودکان

چه موضوع مهمی باعث میشود که والدین در شب بیدار نگه بمانند ؟ پاسخ این سوال احتمالا چیزی شبیه به این است: چگونه می توانم به فرزندان خود که با هر چیزی که نیاز داشته اند بزرگ شده اند، کمک کنم تا اهمیت سخت بودن کار و لذتبخش بودن آن را درک کنند؟

در خانواده ما قدردانی از کار کردن چیزی نبود به پدر و مادرم به آن اهمیت بدهند.شرایط مالی ما به گونه ای بود که من و خواهرم باید به خانواده کمک میکردیم.زمانی که توانستم با دوچرخه خود روزنامه پخش کنم شاغل بودم.

بعدها کاره ای دیگری هم انجام دادم که در یک مرکز باغ کار می کردم، مدیریت یک مجتمع آپارتمانی را بر عهده داشتم، عتیقه هایی را تعمیر می کردم که به من اجازه می داد راهم را از طریق کالج باز کنم. همسرم هم راه خودش را از طریق کالج طی می کرد، اما هر دوی ما با بدهی فارغ التحصیل شدیم.

ارزش و شادی از طریق کار

آیا برای رهبران موفق کسب وکار غیر واقعی است که انتظار داشته باشند کودکانی که در شرایط راحت تر بزرگ شده اند، همین ضرورت را احساس کنند؟

شاید. اما چند درس اساسی تر از ارزش کار سخت و رضایتی که به همراه دارد برای برقراری ارتباط با کودکان وجود دارد.

وقتی از رسیدن فرزندانمان به توانایی های بالقوه شان صحبت می کنیم، این نکته کلیدی است. فرقی نمی کند که آن ها بانکدار سرمایه گذاری باشند یا شاعر یا نجار، آن ها تنها زمانی ارزش و لذت کار را پیدا می کنند که مزایای به کارگیری خود را در کاری که مشتاقانه به آن اهمیت می دهند، یاد بگیرند و با میل به بهتر کردن خود و کامل کردن مهارت هایشان به جلو رانده شوند.

مسئولیت پذیری را زود یاد بگیرید.

مسیر کاغذی که من در کودکی داشتم یک کشف بود. البته من هر روز یاد می گرفتم که چه احساسی داشته باشم و چه نداشته باشم، که مهم بود. اما انتظار داشتم که این اتفاق بیفتد. مهم تر این بود که من باید پول را از مشتریانم جمع می کردم و آن را به فردی تحویل می دادم که مسیرهای کاغذی را سازمان دهی می کرد. همیشه مشکلی وجود داشت که کسی دیر پول می داد، یا کسی که مجبور بود دوباره و دوباره به آن ها مراجعه کند.

من در مورد سرسختی و پی گیری و قاطع بودن با افرادی که قدرت بیشتری داشتند یاد گرفتم. و یاد گرفتم که برخی از مردم واقعا از جدا شدن با پول متنفرند. اینها درس هایی نبودند که من در کلاس هشتم دریافت می کردم.

بگذارید بچه ها شکست بخورند.

این را نمی توان در زمانی که “فرزندپروری” بهترین شیوه در بسیاری از خانواده ها است، نادیده گرفت. بله، تماشای تلوتلو خوردن و دست و پا زدن بچه های ما سخت است و والدینی که زندگی می کنند و فرهنگ برد و باخت را در محیط کار تنفس می کنند، ممکن است این کار را به خصوص سخت بدانند.

اما اجازه دادن به کودکان در همه سنین برای اشتباه کردن و یاد گرفتن از آن ها به آن ها یاد می دهد که شرایط سخت را تحمل کنند، به آن ها فکر کنند، به عقب برگردند و پیروز شوند. ما به عنوان والدین واقعا باید ایستادن را بیشتر از قدم گذاشتن از زمین های بازی و زمین های بازی به کلاس درس تمرین کنیم.

تشویق به کار دانشگاهی همسو با مطالعات

هر پدر و مادری باید در مورد ارزش شغل تابستانی برای فرزندان خود در دبیرستان تصمیم بگیرد. من و همسرم تقریبا تصمیم گیری در مورد شغل را به آن ها واگذار کردیم.

به نظر ما خوب است اما زمانی که دانشگاه ها شروع به کار می کنند، دانشجویان باید در شکل دادن به انتخاب های کاری تابستانه خود و تطبیق آن ها با رشته تحصیلی مورد علاقه خود، استراتژیک باشند.

آیا دختر شما می خواهد در رشته علوم سیاسی تحصیل کند؟ شاید بتواند در یک موسسه غیر انتفاعی کار کند. آیا پسر شما می خواهد وارد رشته بازاریابی شود؟ او را تشویق کنید تا در یک موسسه بازاریابی یا یک آژانس تبلیغاتی کارآموزی کند. برای بچه ها بسیار ارزشمند است که نگاهی اجمالی به زندگی در رشته های انتخابی خود داشته باشند. ممکن است این کار تنها آرزوی آن ها را در حین شروع ساخت رزومه برآورده کند.

از جوانان بخواهید کیف پول خود را باز کنند.

اینکه چه کسی هزینه دانشگاه را پرداخت می کند یک تصمیم کاملا شخصی برای خانواده ها است. بخشی از آن به خاطر کاری است که من و همسرم انجام دادیم و بدهی دانشجویی که در دوران دانشجویی داشتیم، ما از بچه هایمان نخواستیم که این مسئولیت را به دوش بکشند. ما هم خیلی خوش شانس هستیم و آن را سبک نمی گیریم. اما من از روی تجربه می توانم به شما بگویم که پرداخت هزینه دانشگاه به طور جادویی تمرکز شما را بر کار مدرسه و تصمیماتی که می گیرید، بیشتر می کند.

انتظارات خود را از موفقیت تنظیم کنید

شاید خانواده ها همیشه امیدوار بودند که خترشان یک پزشک بزرگ شود. یا اینکه پسرتان به روزنامه نگاری علاقه مند بود.اما این آرزو ها همیشه محقق نمیشوند زیرا افراد با تجربه ها رو برو میشوند.

گاهی اوقات بلندپروازی به معنای انعطاف پذیری کافی برای تغییر جهت است.کار آموزی و کار در بانک تجارت برای من یک اتفاق بزرگ بود . من خودم را به کارهای زیادی مشغول میکردم.

صحبت کردن با فرزندانمان درباره انتظاراتی که از آن ها داریم همیشه راحت نیست. علاوه بر این، تنظیم کردن این صحبت ها به گونه ای که آن ها واقعا درگیر شوند و این راهنمایی را جذب کنند، می تواند برای والدین چالش برانگیز باشد. با این حال، تماشای بزرگ شدن و شکوفا شدن کودک، دیدن او در حال گرفتن پاداش های ناشی ازکارها و موفقیت های خود ، هرچند با اندازه ، برای خودشان عالی و یکی از بزرگ ترین رضایت های خانواده ها است.

ویژگی های کودکان باهوش:

از کلمات درست و به جا استفاده می کنند. نسبت به کودکان دگیر حس رهبری دارند. این کودکان کنجکاو بوده و نسبت به هرچیزی که می بینند سوال میپرسند.

برای تربیت کودکات باهوش موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

آموزش مهارت های اجتماعی در کودکان برای مقابله با مشکلات خود.در نظر داشته باشد که هر کودک در یک زمینه استعداد دارد.تشویق به انجام کارهای شخصی توسط خود کودک برای رشد آن سیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا