متفرقه

دلایل اینکه یادگیری زبان فرانسوی سرگرم کننده است

همان طور که می دانید زبان فرانسوی یکی از زیباترین زبان های زنده ی دنیا و همچنین یکی از سخت ترین ها است. با وجود سختی این زبان خیلی ها به یادگیری آن علاقه دارند و حقیقتا هم که صحبت کردن به زبان فرانسه جذابیت خاصی دارد. شاید شما نیز بخواهید زبان فرانسه را یادبگیرید. شما می توانید دلایل زیادی برای یادگیری زبان فرانسه داشته باشید برای مثال می خواهید آخر هفته به فرانسه سفر کنید یادگیری چند جمله برای ارتباط بهتر می تواند سرگرم کننده باشد. یکی دیگر از دلایل می تواند مهاجرت باشد اگر می خواهید در فرانسه زندگی کنید باید به این زبان مسلط شوید. در اینجا دلایلی را برای شما ذکر می کنیم که زبان فرانسه را سرگرم کنند می کند.

فرهنگ سرگرم کننده فرانسوی

فرانسوی زبان بین المللی آشپزی، مد، تئاتر، هنرهای تجسمی، رقص و معماری است. فقط با بیان آن جالب به نظر می رسد، درست است؟ جای تعجب نیست که فرهنگ فرانسه می تواند بسیاری را برای یادگیری زبان فرانسه ترغیب کند. اما آیا واقعا F-U-N است؟

لهجه ها

احتملا اولین چیزی که برای مردم در زبان فرانسوی جالب به نظر می رسد لهجه است. بسیاری از مردم زبان فرانسه یکی از زیباترین زبان ها می دانند و آن را برای گوش خوشایند می دانند این درحالی است که زبان فرانسه به عنوان زبات عشق معروف است. این زبان با عاشقانه هایی که دارد می تواند سرگرم کنند باشد.

زمانی که استیو مارتین (تظاهر/بازیگر فرانسوی) که انگلیسی را با لهجه فرانسوی در فیلم‌های پلنگ صورتی صحبت می‌کند، به طرز خنده‌داری معروف شد. همچنین، لازم به ذکر است که ژان رنو (پردرآمدترین بازیگر فرانسوی) نقش دستیار مارتین را بازی می کند.

یکی از دلایلی که بسیاری لهجه فرانسوی را خنده دار یا سرگرم کننده برای شوخی می دانند این است که فرانسوی ها معمولاً صداهای «s» و «h» را حذف می کنند.

هنگام یادگیری زبان فرانسه، می توانید از اغراق در این مورد در طول تمرین خود لذت ببرید، که می تواند یکنواختی و خستگی را به راحتی کاهش دهد. (از آنجایی که بیشتر یادگیری یک زبان دیگر تکرار است که منجر به خستگی می شود، هر چیزی که بتواند آن را کاهش دهد چیز خوبی است!)

بازدید از پاریس (یا شهرهای فرانسوی زبان)

فرانسه برترین مقصد گردشگری جهان است و سالانه بیش از 87 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این احتمال وجود دارد که علاقه شما به یادگیری زبان فرانسه باعث سفر به یک شهر یا شهر فرانسوی زبان شود، یا اینکه یک سفر همان چیزی است که علاقه شما را به این زبان در وهله اول برانگیخته است!

اگر فرانسوی صحبت کنید مطمئناً سفر به پاریس، مونترال یا لوکزامبورگ آسان تر خواهد بود. اگرچه احتمالاً در این مناطق انگلیسی زبان‌ها را پیدا می‌کنید، اما جالب است که بتوانید در آنجا با بومیان فرانسوی صحبت کنید.

به جای سفارش “فنجان قهوه” می توانید در پاریس بگویید “tasse de café, s’il vous plait”. حتی اگر مردم محلی انگلیسی صحبت می کنند، همیشه، همیشه از بازدیدکنندگانی که از زبان مشترک استفاده می کنند قدردانی می کنند. خدمات بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد، و همانطور که بیشتر ما می‌دانیم، فرانسوی‌ها به دلیل خدمات خوب به مشتریان شناخته شده نیستند، بنابراین به تمام کمکی که می‌توانید دریافت کنید نیاز دارید!

آزار دادن افراد فضول چقدر سرگرم کننده است؟ یا برای سردرگمی استراق سمع کنندگان؟ دفعه بعد که برای تهیه چند تی شرت یا باتری به والمارت رفتید، چرا با خودتان یا خریدار معلق در نزدیکی شما در راهرو فرانسوی صحبت نکنید؟ با استفاده از زبان فرانسه هنگام خرید در محله Walmart، مطمئناً کمی خیره خواهید شد!

این حتی با دوست یا یکی از اعضای خانواده که زبان را با شما یاد می گیرد بهتر است. می‌توانید وانمود کنید که توریست هستید و داستان‌های خنده‌داری درباره «گردش فرانسوی» خود برای گفتن داشته باشید.

شما می توانید با لباس پوشیدن مانند فرانسوی ها نیز تجربه خود را بهبود بخشید! به راحتی می توانید یک کلاه بلند یا این تی شرت سرگرم کننده از آمازون، Moi بپوشید؟ طعنه؟ جامائی ها در سفر خرید شما اگر این کار را بکنید، مطمئنم که سرگرم کننده ترین تجربه ای را که تا به حال در Walmart داشته اید خواهید داشت!

چه چیزی فرانسوی را سرگرم کننده نمی کند

بنابراین، اگر یادگیری زبان فرانسه بسیار سرگرم کننده است، چرا همه ما عاشق پارلز نیستیم؟ خوب، ما که آن را امتحان کرده ایم و متوقف شده ایم، می دانیم که همه چیز سرگرم کننده و بازی نیست. متأسفانه، روشی که هر زبان دوم یا دیگری به بسیاری از ما آموزش داده شده است، چندان موفق نبوده است.

فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. روشی که اغلب به ما آموزش داده شده است خسته کننده، زائد است، و حتی اگر به ما قول داده شده که سریع باشد، به زودی آشکار می شود که یادگیری یک زبان دیگر زمان می برد.

ما در واقع در مورد زبان فرانسه به جای اینکه برای یادگیری یا استفاده از آن به عنوان زبان اصلی آموزش داده شویم. قواعد دستور زبان بسیار تاکید شده، حفظ لغات که هرگز گیر نکردند، و تست های بی فایده همگی به عنوان سلاح هایی استفاده می شدند که به انگیزه و سرگرمی حمله می کردند.

بنابراین، چه چیزهایی باعث می شود که زبان فرانسه در مقایسه با تلاش برای یادگیری زبانی دیگر، سرگرم کننده نباشد؟

گرامر و افعال مزدوج

زبان فرانسه یکی از سخت ترین گرامر های زبان دارد. بر خلاف انگلیسی و اکثر زبان ها تمام کلمات در زبان فرانسه جنسیت دارند. برای کلمات مؤنث از le و برای مذکر ها از la استفاده می شود.

همچنین این مقالات ل و لا به صورت جمع لس هستند که برای همه اسم ها اعم از مذکر و مؤنث به کار می رود. علاوه بر این، همه اشکال قبل از اسم هستند.

حالا چگونه تفاوت را یاد می گیرید؟ اصولاً وقتی اسم را یاد می گیرید با حفظ کردن کدام یک را یاد می گیرید. بنابراین در حالی که کلمات فرانسوی میز، ماشین، مو و مداد را یاد می گیرید، مقاله قبل از آنها را نیز یاد می گیرید.

و… که، دوستان من، فقط زمان و تکرار لازم است تا به خاطره متعهد شوید! و فقط یکی از دلایل گرامری یادگیری فرانسه غیر سرگرم کننده است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا