آموزشی

نحوه انتخاب لپ تاپ مناسب: راهنمای گام به گام

خرید لپ تاپ یک تمرین در سردرگمی است. حتی اگر معنی همه چیز را بدانید و دقیقاً بدانید که چه می خواهید، پیدا کردن آن می تواند دشوار باشد. هک، فقط گشتن در وب سایت های تولیدکنندگان برای خرید مدل مورد نظرتان خسته کننده است.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا با لپ‌تاپ‌های مدرن آشنا شوید. در زیر بخشی از هر مؤلفه اصلی است که می خواهید در هنگام جستجوی رایانه بعدی خود در مورد آن بدانید. ما اصطلاحات را می شکنیم و سعی می کنیم موارد را در سطح عملی توضیح دهیم.

ابتدا سیستم عامل خود را انتخاب کنید

قبل از شروع به بررسی لپ تاپ ها، باید بفهمید که کدام سیستم عامل (OS) برای شما بهتر کار می کند. فکر کردن از طریق نرم افزاری که باید اجرا کنید و روی کدام سیستم عامل اجرا می شود به شما کمک می کند سخت افزار مورد نیاز خود را تعیین کنید.

چهار سیستم عامل اصلی کامپیوتر وجود دارد. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. در اینجا مروری بر هر یک است:

  • ویندوز: این سیستم عامل مستحکم دیگر فشار زیادی نمی‌آورد، اما کار را انجام می‌دهد. اگر به برنامه های مایکروسافت مانند MS Office، Access یا Outlook نیاز دارید، بهترین انتخاب است. همچنین لپ تاپ های ویندوزی بیشتری نسبت به هر سیستم عامل دیگری وجود دارد. انتخاب های ما را برای بهترین لپ تاپ ها، بهترین لپ تاپ های بازی، و بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت بخوانید تا برخی از انتخاب های موجود را ببینید.
  • MacOS: MacOS اپل کمی برای مبتدیان بیشتر از ویندوز است، اما به سختی با سخت افزار این شرکت همراه است. اگر آیفون یا آیپد ندارید، احتمالاً اولین انتخاب شما نیست و گزینه های شما محدود به مک بوک است. حتما راهنمای ما برای انتخاب بهترین مک بوک را بخوانید.
  • سیستم عامل کروم: اگر می توانید بیشتر کارهای لپ تاپ خود را در یک مرورگر وب انجام دهید، سیستم عامل کروم انتخاب خوبی است. لپ‌تاپ‌های کروم (که کروم بوک نامیده می‌شوند) نیز جزو ارزان‌ترین (و کم‌قدرت‌ترین) هستند که می‌توانید پیدا کنید، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، سیستم‌عامل آن نیز ارزش بررسی دارد. نکته مهم این است که برنامه هایی مانند Adobe’s Creative Suite یا Microsoft Office اجرا نمی شوند. برخی از برنامه‌ها، به‌ویژه آفیس، نسخه تلفن/تبلت اندرویدی دارند که ممکن است بتوانید آن را روی Chromebook خود نصب کنید، اما من متوجه شده‌ام که برنامه‌های Android اغلب به خوبی اجرا نمی‌شوند. راهنمای ما در مورد بهترین کروم‌بوک‌ها را بخوانید.
  • لینوکس: اگر به MS Office نیازی ندارید و از منحنی یادگیری برایتان مهم نیست، می‌توانید لینوکس را تقریباً بر روی هر قطعه سخت‌افزاری از لپ‌تاپ نصب کنید. نکته مهم این است که برنامه های محبوب مانند MS Office و Adobe’s Creative Suite اجرا نمی شوند. با این حال، جایگزین های رایگان و متن باز مانند LibreOffice، Darktable (جایگزینی Adobe Lightroom) و GIMP (جایگزینی Adobe Photoshop) وجود دارد.

SSD Storage یا Spinning Drive؟

هارد دیسک جایی است که شما تمام اطلاعات خود را در آن ذخیره خواهید کرد. این را به عنوان کابینت پرونده در کنار میز خود در نظر بگیرید. رایج ترین انتخاب این روزها درایو حالت جامد (SSD) است، اگرچه برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت هنوز از درایوهای چرخان استفاده می کنند.

اگر می توانید به دنبال درایو SSD بروید حداقل 256 گیگابایت. SSD ها سریعتر هستند، به خصوص اگر از اتصال NVMe استفاده کنند، که داده ها را بسیار سریعتر از استاندارد قدیمی، معروف به SATA، به داخل و خارج هارد دیسک منتقل می کند. گاهی اوقات لپ تاپ هایی با SSD با NVMe برای اجرای سیستم عامل اما درایو SATA قدیمی برای ذخیره فایل ها پیدا می کنید. این بهترین هر دو دنیا را در اختیار شما قرار می دهد: سرعت در جایی که به آن نیاز دارید اما همچنان مقرون به صرفه است.

حداقل فضایی که پیشنهاد می کنیم 256 گیگابایت است. اگر همه چیز را در فضای ابری ذخیره می‌کنید یا به Chromebook نگاه می‌کنید، ممکن است بتوانید با هزینه کمتری از پس آن برآیید، اما اگر زمانی به آن نیاز داشتید، خوب است که این فضا را داشته باشید. اگر قصد دارید بازی‌ها یا نرم‌افزارهای زیادی را نصب کنید یا عکس‌ها یا ویدیوهای زیادی ذخیره کنید، به سرعت فضا را اشغال می‌کنید.

شاید متوجه شده باشید که هارد دیسک شما هرگز فضای تبلیغاتی خود را ندارد. اگر یک هارد دیسک دارای برچسب 512 گیگابایت باشد، ممکن است نشان داده شود که تنها 490 گیگابایت در ویندوز موجود است. شما فضا را از دست نمی دهید. این فقط به تفاوت بین محاسبات اندازه بایت باینری و اعشاری مربوط می شود. سازندگان درایو از بایت های اعشاری استفاده می کنند، اما ویندوز از باینری استفاده می کند، به همین دلیل است که اندازه های مختلف را گزارش می دهند. هر دوی آنها از نظر فنی صحیح هستند، اگرچه اندازه ای که ویندوز گزارش می دهد مقدار فضای دیسکی است که می توانید برای ذخیره فایل ها استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا