تکنولوژی

ترفندهای اجرای سریعتر اندروید

یکی از رایج ترین مشکلات سیستم عامل اندروید، به ویژه، این است که سیستم عامل پس از چند ماه استفاده کند می شود. به همین دلیل، بیشترین جستجوی کاربران اندرویدی این است که چگونه گوشی های اندرویدی را سریعتر کنیم؟ البته خرید یک گوشی هوشمند رده بالا با عملکرد و ویژگی های بالا لذت بخش نیست. اما هنوز هم عملکرد صاف و سریعی که انتظار داشتید را دریافت نمی کنید.

گوشی هایی که سخت افزار و قابلیت های متوسطی دارند، حتی بیشتر در معرض لکنت و تاخیر قرار دارند، در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه با کاهش هر چه بیشتر لگ و تاخیر، گوشی های اندرویدی را برای استفاده بهینه از دستگاه خود سریع تر کنیم.

یک راه اندازی مجدد ساده می تواند سرعت دستگاه اندرویدی را افزایش دهد

آیا نمی دانید چگونه گوشی های اندرویدی را سریعتر بسازید؟ چیزی که گوشی هوشمند شما تنها به آن نیاز دارد یک راه اندازی مجدد ساده است. اما، مانند رایانه‌های ما، راه‌اندازی مجدد تلفن‌های هوشمند نیز می‌تواند به گذر از روزهای سخت کمک کند. هنگامی که دستگاه اندرویدی خود را راه اندازی مجدد می کنید، تمام فایل های موقت باز شده در دستگاه شما را حذف می کند و RAM را پاک می کند. و به این ترتیب عملکرد دستگاه شما افزایش می یابد.

گوشی خود را به روز نگه دارید

هر نسخه جدیدتر اندروید حاوی رفع باگ و بهبود عملکرد بسیاری است؛ بنابراین، ضروری است که دستگاه خود را به روز نگه دارید تا به عملکرد بهتر دستگاه خود کمک کنید.بنابراین، چگونه گوشی های اندرویدی را سریع تر آپدیت کنیم؟ ابتدا به مسیر Settings ⁇ About device ⁇ Software update بروید و بروزرسانی های دستگاه خود را چک کنید. به طور مشابه، به پلی استور بروید و اطمینان حاصل کنید که همه برنامه های شما نیز به روز هستند.

برنامه هایی را که نیاز ندارید حذف و غیرفعال کنید

هر برنامه در دستگاه اندرویدی شما مقداری حافظه مصرف می کند. از آنجایی که هر دستگاهی فضای حافظه محدودی دارد، توصیه می شود فقط برنامه هایی را که استفاده می کنید نگه دارید. برنامه‌هایی که هرگز استفاده نمی‌کنید و هنوز در دستگاهتان هستند، هیچ کاری جز اشغال فضای دستگاه شما و به‌طور بالقوه منابع سیستم نمی‌کنند. برای مشاهده لیست برنامه های موجود در دستگاه خود، به Settings > Apps رفته و به برگه All بکشید. در اینجا، تمام برنامه ها لیست می شوند. ابتدا برنامه هایی را که به آنها نیاز ندارید نگاه کنید و شناسایی کنید. سپس روی آن برنامه خاص ضربه بزنید و سپس Uninstall را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه Uninstall وجود ندارد، روی Disable ضربه بزنید. این نحوه سریعتر کردن گوشی های اندرویدی به روشی ساده است.

صفحه خانگی را تمیز کنید

به دنبال این هستید که چگونه تلفن های اندرویدی را سریع تر کنید؟ نصب کاغذدیواری زنده بر روی صفحه خانگی و ویجت ها خوب به نظر می رسد، اما بار اضافی بر دوش شما می گذارد و بر عملکرد دستگاه شما تاثیر می گذارد.بهتر است والپیپر زنده خود را با یک تصویر ثابت جایگزین کنید و تمام آیکون ها و ویجت های بلااستفاده را حذف کنید.کم تر به هم ریختگی در صفحه اصلی باعث افزایش عملکرد دستگاه شما خواهد شد.

داده های برنامه ذخیره شده را پاک کنید

داده‌های ذخیره‌شده برای برنامه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند با سرعت بارگیری سریع‌تر برنامه با بیرون کشیدن داده‌ها از حافظه پنهان بارگذاری شوند. با این حال، برخی از برنامه ها هستند که شما به طور منظم از آنها استفاده نمی کنید. حذف آنها پاسخ ساده ای به چگونگی سریعتر کردن تلفن های اندرویدی است. با حذف داده های قدیمی، فضای زیادی را آزاد می کند. علاوه بر این، انجام این کار عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهد و برنامه می‌تواند نسخه‌های جدیدتر داده‌های کش قدیمی را نگه دارد.

حافظه داخلی را آزاد کنید

امروزه، پاسخ ساده برای سریع تر کردن گوشی های آندروئیدی این است که شما می توانید تمام داده های خود را در فضای ابری ذخیره کنید. انجام این کار باعث می شود داده های شما در همه دستگاه ها در دسترس باشد و حافظه داخلی را آزاد می کند. این حافظه می تواند توسط برخی برنامه های دیگر بر روی دستگاه شما مورد استفاده قرار گیرد و به افزایش عملکرد دستگاه شما کمک کند. با دنبال کردن این مطلب می توانید نحوه سریع تر کردن گوشی های آندروئیدی را کشف کنید.

سعی کنید از نسخه های Lite برنامه ها استفاده کنید

بسیاری از برنامه های محبوب مانند فیس بوک، توییتر یک نسخه Lite را برای برنامه های خود ارائه می دهد. استفاده از برنامه‌های نسخه لایت عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد و مصرف داده‌های شما را کاهش می‌دهد و به این ترتیب می‌توان گوشی‌های اندرویدی را سریع‌تر کرد. اگر گوشی هوشمندی با حافظه کم و سخت افزار اقتصادی دارید، برنامه های نسخه Lite بهترین هستند. باز هم این نحوه سریعتر کردن گوشی های اندرویدی است.

نصب اپلیکیشن ها از منابع معتبر

بسیاری از برنامه های اندرویدی مفید به نظر می رسند، اما در واقعیت، تقلبی هستند و می خواهند کنترل دستگاه شما را به دست بگیرند و داده های ارزشمند را به سرقت ببرند. بنابراین، همیشه بهتر است برنامه ها را تنها از منابع شناخته شده و مورد اعتماد مانند گوگل پلی استور نصب کنید.

انیمیشن ها را خاموش یا کاهش دهید

یکی دیگر از راه‌های سریع‌تر کردن دستگاه اندرویدی، کاهش انیمیشن‌ها است. با این حال، برای انجام این کار باید Developer Options را در دستگاه خود فعال کنید. برای کمک به گزینه های Developer، به Settings > About phone بروید و هفت بار روی شماره ساخت ضربه بزنید. این گزینه توسعه دهنده را در دستگاه شما فعال می کند. اکنون می توانید انیمیشن ها را غیرفعال یا کاهش دهید. در اینجا، می‌توانید مقیاس انیمیشن پنجره، مقیاس انیمیشن Transition و مقیاس مدت زمان انیماتور را تنظیم کنید. انجام این کار زمان استفاده از جلوه های بصری صفحه را کاهش می دهد.

دستگاه خود را ریبوت کنید

اگر احساس می کنید که تمام مراحل بالا کمک چندانی به شما نمی کنند، می توانید ریست کارخانه ای را روی دستگاه خود انجام دهید. می توانید دستگاه اندرویدی خود را به ۲ روش ریست کنید:

رفتن به تنظیمات: می توانید به تنظیمات بروید و روی گزینه تنظیم مجدد کارخانه موجود در آنجا کلیک کنید.با این روش می توانید یک راه اندازی مجدد نرم روی دستگاه خود انجام دهید که شامل ریست کردن تنظیمات دستگاه و پاک کردن تمام داده ها از جمله عکس ها، ویدیوها، اپلیکیشن ها و حافظه کش است.

از طریق هارد ریست: اگر می‌خواهید دستگاه خود را عمیق‌تر تمیز کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این حالت باید به حالت ریکاوری بوت شده و دستگاه را هارد ریست کنید. پس از خاموش کردن دستگاه خود، دکمه پاور و کاهش صدا را با هم فشار دهید تا وارد حالت بازیابی شوید. این برای همه گوشی های هوشمند نیست، اما در بیشتر موارد کار می کند.

نصب یک ROM سفارشی شده

در حالی که روت کردن گوشی هوشمند اندرویدی شما همیشه عملکرد کلی آن را افزایش نمی دهد، ROM های سفارشی ممکن است. ROM های سفارشی برای دستگاه های قدیمی تر اندروید هستند که دیگر بروزرسانی سیستم عامل را دریافت نمی کنند. همچنین ممکن است ROM های سفارشی دریافت کنید که شامل هیچ گونه نرم افزاری نمی شوند و انواع سفارشی سازی ها و تنظیمات جذاب را فراهم می کنند. کمی مطالعه کنید و بهترین ROM سفارشی را برای نیازهای خود پیدا کنید.

گاهی به دلایل مختلف سرعت گوشی اندروید پایین می آید. شما می توانید با استفاده از روش هایی که در بالا گفتیم سرعت گوشی خود را افزایش دهید. راهکارهای گفته شده برای گوشی اندرویدی 10، 11 و .. قابل اجرا هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا