متفرقه

مهارت های نرم برای رزومه

مهارت های موجود در رزومه می تواند شما را از رقبا متمایز کند تا بتوانید موقعیت مورد نظر خود را بدست آورید. و اگر یک هیئت استخدام تصمیم بگیرد که این کار را به شما پیشنهاد دهد، بخش مهارت های رزومه به راحتی می تواند بر رقم حقوقی که آن ها در آن توافق می کنند تأثیر بگذارد. آموزش طراحی پوستر

نمونه هایی از مهارت های نرم برای رزومه چیست؟

اشتباه نکنید، مهارت‌های نرم موجود در رزومه شما می‌تواند به اندازه مهارت‌های فنی که ارائه می‌دهید برای یک مدیر استخدام جذاب باشد. مدیران باهوش می‌دانند که استخدام جدید با تجربه و بسیار آموزش دیده که با فرهنگ اداری مطابقت ندارد، با مشتریان و همکاران ارتباط ضعیفی برقرار می‌کند، یا تحت فشار ضرب الاجل متوقف می‌شود، می‌تواند تلفات زیادی را بر محل کار وارد کند. رزومه شما – و بعداً نحوه ارائه در مصاحبه – باید به کارفرما اطمینان دهد که نه تنها می توانید کار را انجام دهید، بلکه به پیشرفت تیم کمک خواهید کرد. ایمیل موقت

مطمئن نیستید که کدام مهارت های نرم می توانند آن پیام را ارسال کنند؟ به یاد داشته باشید، هر درخواست شغلی باید یک رزومه مناسب داشته باشد. بنابراین وظایف موقعیتی را که برای آن درخواست می دهید مرور کنید و مشخص کنید کدام یک از نقاط قوت شخصی شما به موفقیت شما در کار و محیط کاری کمک می کند.

این 15 مهارت نرم و ویژگی های شخصی و اینکه چرا کارفرمایان برای آنها ارزش قائل هستند را در نظر بگیرید:

  • انطباق پذیری – چه استخدامی جدید باشید که طناب ها را یاد می گیرد، چه یک کارمند قدیمی که با تغییر اولویت های شرکت تنظیم می شود، یا مدیری که از فناوری های متحول کننده در محل کار استفاده می کند، با اختلالاتی در حرفه خود مواجه خواهید شد. شرکت‌ها کارکنانی را می‌خواهند که بتوانند به سرعت با محیط‌های مختلف سازگار شوند و در برابر فرآیندها و فناوری‌های جدید باز باشند.
  • توجه به جزئیات – اشتباهات از نظر زمان و هزینه برای مشاغل گران هستند. برای اینکه به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که در همه کارهایتان دقیق و آگاه هستید، یک رزومه و نامه پوششی مناسب و تصحیح شده با نکات برجسته سوابق کاری که نشان دهنده سخت کوشی و وظیفه شناسی است ارسال کنید.
  • همکاری – اینکه چقدر با دیگران، چه اعضای تیم و چه در بخش‌های مختلف کار می‌کنید، برای موفقیت شغلی شما بسیار مهم است. مثال هایی در تاریخچه کاری خود بیاورید – یا اگر تازه فارغ التحصیل کالج هستید، نمونه هایی از آزمایشگاه ها، سمینارها و دوره های آموزشی خود – که کار تیمی و مشارکت موفق را نشان می دهد.
  • ارتباطات – صرف نظر از صنعت، بدون توجه به موقعیت، مهارت های کلامی، نوشتاری و ارائه یک مهارت نرم و مهم در محل کار است. کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی هستند که بتوانند با مخاطبان مختلف، از کارآموزان گرفته تا C-suite، بدون توسل به اصطلاحات تخصصی ارتباط برقرار کنند و بتوانند با اطمینان به مخاطبان ارائه دهند.

  • خلاقیت – کسب و کارها با تزریق ایده های تازه و رویکردهای جدید به مشکلات قدیمی رشد می کنند. مدیران استخدام، نگاه دقیقی به فردی خواهند داشت که مهارت‌های رزومه‌اش نشان می‌دهد خلاقانه فکر می‌کنند، وضعیت موجود را به چالش می‌کشند و راه‌حل‌های جدیدی ارائه می‌دهند.
  • خدمات مشتری – رفاه یک شرکت – و چشم انداز شغلی یک کارمند – با خدمات خوب به مشتری گره خورده است. کارفرمایان مایلند کارکنان خود را به برآورده کردن انتظارات ذینفعان داخلی و مشتریان خارجی اختصاص دهند.
  • تصمیم‌گیری – بیشتر مدیران باهوش می‌خواهند به کارکنان میزانی از استقلال بدهند تا رهبری بتواند بر تصویر بزرگ‌تر تمرکز کند (آنها همچنین می‌دانند که می‌تواند شادی و عملکرد کارکنان را بهبود بخشد). به همین دلیل است که آن‌ها به کارمندانی که می‌توانند موقعیت را ارزیابی کرده و گام‌های بعدی را برای برداشتن تعیین کنند، ارزش می‌گذارند، نه اینکه مدام از آنها راهنمایی بخواهند.
  • همدلی – اگر می‌خواهید به طور مؤثر با همکاران، مدیران، گزارش‌های مستقیم، مشتریان و مشتریان تعامل داشته باشید، درک احساسات دیگران مهم است. چه برای یک نقش رهبری ارشد و چه در سطح کارکنان، توانایی قرار دادن خود به جای دیگران یک ویژگی ارزشمند است.
  • رهبری – حتی زمانی که کارفرمایان برای یک نقش مدیریتی استخدام نمی‌کنند، کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی می‌گردند که بتوانند الهام‌بخش و انگیزه‌بخش اعضای تیم باشند و با صداقت، انصاف و طرز فکر استراتژیک عمل کنند. در صورت امکان، تجربه و مهارت های حرفه ای را در رزومه خود برجسته کنید که نشان می دهد می توانید رهبری کنید.
  • چندوظیفه ای – محل کار امروزی از بسیاری جهات شلوغ تر و پیچیده تر از گذشته است. یک رزومه قوی توانایی یک نامزد شغلی را در دستکاری پروژه ها و اولویت های رقابتی نشان می دهد.
  • مثبت اندیشی – نه، این به معنای “بیش از حد شاد یا خوش بین” نیست. در عوض، نشان دهید که با نگرش می توانید به مشکلات برخورد کنید. انعطاف پذیری و اراده، نه یک طرز فکر منفی، چیزی است که کار را انجام می دهد. کارفرمایان این را می خواهند.
  • حل مسئله – چه شغلی شامل چالش ها و مشکلات نیست؟ و چه کارفرمایی می‌خواهد کارکنان را در هنگام بروز آن چالش‌ها و مشکلات نگه دارد؟ توانایی حل تعارض‌ها و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای چالش‌های کوچک و بزرگ، مهارت‌هایی ارزشمند در رزومه هستند.
  • خودانگیختگی – هیچ رئیسی نمی خواهد زیر کارگران خود آتش روشن کند. نمونه هایی از اینکه چگونه برای حل مشکلات و انجام کار ابتکار عمل کرده اید را بیان کنید.
  • مدیریت زمان – هر نقشی که به دنبال آن هستید، مدیریت زمان یک مهارت اصلی است که باید در رزومه خود گنجانده شود. کارفرمایان می‌خواهند بدانند که شما نظم و انضباط دارید که حواس‌پرتی‌ها را برطرف کنید، ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنید و بیشترین بهره را از روز کاری ببرید.
  • اخلاق کاری – صداقت، وقت شناسی، مسئولیت پذیری و قابل اعتماد بودن، همگی جزء لاینفک یک اخلاق کاری قوی هستند. این ویژگی ها را در مثال هایی که در بخش مهارت های سابقه حرفه ای و رزومه خود آورده اید، مشخص کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا