آموزشی

نکاتی برای خرید لبتاب خوب

پورت ها را بررسی کنید!

در حالی که پردازنده، رم و هارد دیسک بیشترین تاثیر را بر عملکرد خواهند داشت، میزان و نوع پورت های لپ تاپ شما مهم است. پورت ها راه های مختلفی برای وصل کردن وسایل به لپ تاپ شما مانند دستگاه های USB یا شارژ مجدد آن هستند.

حداقل یک USB-C 1، حداقل یک USB-A و یک جک میکروفون/هدست می خواهید. به شارژ USB-C و همچنین یک خواننده SD نگاه کنید.

من لپ تاپ هایی را توصیه می کنم که می توانند از طریق USB-C شارژ شوند. لپ تاپ باید بگوید که می تواند از طریق USB-C در صفحه یا در قسمت مشخصات شارژ شود. این روش شارژ به شما امکان می دهد در صورت نیاز به زمان اضافی دور از پریز برق، از یک شارژر قابل حمل استفاده کنید. شارژرهای USB-C نیز معمولاً برای جایگزینی ارزان‌تر هستند و ممکن است قبلاً از آنها برای شارژ تلفن اندرویدی خود (یا iPad رده بالا) استفاده کنید. هرگز آن شارژرهای جایگزین ارزان و بدون نامی را که در آمازون می بینید، نخرید. فقط نکن. اضافی خرج کنید و شارژر سازنده یا مارک شناخته شده را بخرید. من چندین باتری لپ تاپ را با تکیه بر شارژرهای ناخواسته از بین برده ام.

اگر عکاس هستید و نیاز به دانلود مداوم تصاویر از دوربین خود دارید، مطمئن شوید که لپ تاپ شما دارای کارت خوان SD یا MicroSD است. در غیر این صورت باید یک دانگل حمل کنید.

وب کم و لولا

لپ تاپ شما باید وب کم داشته باشد. بنا به دلایلی، هنوز لپ تاپ هایی در سال 2021 وجود دارند که آنها را ندارند. اکثر وب کم ها هنوز 720p هستند، به خصوص در لپ تاپ های ارزان تر. اگر زیاد از آن استفاده نمی کنید خوب است، اما با توجه به اینکه این روزها زوم یک روش زندگی برای بسیاری از افراد است، ممکن است با یک دوربین 1080p خوشحال تر باشید.

لولای لپ تاپ چطوره؟ اگر از طریق اینترنت خرید می کنید، تست این بخش سخت است. در صورت امکان، به یک فروشگاه محلی بروید، مانند بهترین خرید، تا بتوانید مدل مورد علاقه خود را در دست بگیرید. سعی کنید آن را با یک دست باز کنید. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما به من اعتماد کنید، اینکه نتوانید لپ تاپ خود را با یک دست باز کنید آزار دهنده است.

نکات دیگری که باید در نظر بگیرید: آیا می توانید با خیال راحت آن را با یک دست حمل کنید؟ آیا قرار است در یک کوله پشتی زنده بماند؟ ترک پد چقدر است؟ آیا دکمه ها جایی هستند که شما آنها را دوست دارید؟ آیا چیدمان صفحه کلید به هیچ وجه غیرعادی است؟

انتخاب خود را انجام دهید

هنگامی که میدان را به چند مدل محدود کردید، برخی از نظرات را بخوانید و به دنبال چیزهایی فراتر از مشخصات بگردید، مانند نحوه نگه داشتن لولا در طول زمان، احساس صفحه کلید، عملکرد ترک‌پد، و حتی داغ شدن قسمت پایین دامان تو خواندن نظراتی مانند آنچه در اینجا در WIRED وجود دارد مفید است، زیرا نگاه کردن به مشخصات به شما نمی‌گوید که آیا لولا بد ساخته شده است یا احساس چسبندگی می‌کند یا اینکه درب آن به راحتی خراشیده می‌شود.

احساسات خود شما نیز مهم است. آیا چیزی می خواهید که ظاهر خاصی داشته باشد؟ هیچ ایرادی ندارد. برخی از مردم از ایده پوسته پلاستیکی متنفرند. دیگران با چیزی غیر از پلاستیک سیاه مرده دستگیر نمی شوند. طراحی از نظر عملی و زیبایی شناختی مهم است. استفاده از لپ تاپی که دوست ندارید، جالب نیست.

گاهی اوقات تعریف کردن آنچه در مورد چیزی دوست دارید سخت است و ممکن است روی کاغذ چندان منطقی نباشد. به عنوان مثال، من این مقاله را بر روی Lenovo X270 نوشتم که طبق استانداردهای این راهنما قدیمی و ضعیف است. اما من آن را بهتر از لپ‌تاپ‌های سریع‌تر، جدیدتر و براق‌تر که روی قفسه پشت سرم نشسته‌اند و منتظر آزمایش هستند، دوست دارم.

همانطور که می گویند، سلیقه ای وجود ندارد، پس حتما آن را در تصمیم خود لحاظ کنید.

کجا بخریم

سخت ترین بخش کل این فرآیند، یافتن دقیقا همان چیزی است که می خواهید. هیچ فروشگاه لپ‌تاپ کاملی وجود ندارد که به راحتی بتوان آن را پیمایش کرد. همیشه کمی چالش برانگیز است. وب سایت های سازنده (مانند اچ پی، لنوو، مایکروسافت، سامسونگ و دل) گاهی اوقات بسیار طاقت فرسا هستند، به خصوص زمانی که هر پیکربندی ممکن به طور جداگانه فهرست شده است، که تقریباً هر سازنده اصرار دارد که انجام دهد.

بسیاری از سایت‌های خرده‌فروشی لپ‌تاپ از روش‌های قیمت‌گذاری فریبنده استفاده می‌کنند، مانند لنوو، که قیمت‌های «فهرست» بسیار بالا را فهرست می‌کند اما همه چیز را با تخفیف همیشگی می‌فروشد. این جایی است که به خرید در اطراف کمک می کند. حتی اگر در نهایت از سازنده خرید می‌کنید، حتماً قیمت‌ها را در فروشگاه‌هایی مانند Amazon، Best Buy، Newegg، و B&H بررسی کنید.

به جزئیات توجه کنید و مشخصات هر صفحه را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که مدل را با 8 گیگابایت رم با مدل دیگری با 8 گیگابایت رم و غیره مقایسه می کنید. در حالی که من اغلب لپ‌تاپ نمی‌خرم، همیشه به دنبال معاملاتی هستم تا به خواننده‌های WIRED بدهم. برای من مفید است که پیکربندی مورد نظرم را روی یک تکه کاغذ بنویسم و ​​فهرست هر فروشگاه را بررسی کنم تا مطمئن شوم که همان چیزی است.

به گارانتی ها هم توجه کنید. اگر مشکلی پیش بیاید داشتن یک برنامه خوب است. بسته به جایی که لپ تاپ خود را خریداری می کنید، گزینه ها بسیار متفاوت هستند، اما من از ضمانت نامه های Lenovo و Dell استفاده کرده ام و از خدمات هر دو راضی بوده ام.

شاید تعجب کنید که چرا یافتن آنچه می خواهید اینقدر سخت است؟ من هم تعجب می کنم. خوب است اگر هر سازنده لپ تاپ برای هر دستگاه یک صفحه داشته باشد، با طیف وسیعی از گزینه های پیکربندی که می توانید آن را سفارشی کنید. متأسفانه، اینطور نیست.

اگر می‌خواهید مدل‌های مختلف را مقایسه کنید، فراموش نکنید که راهنمای ما در مورد بهترین لپ‌تاپ‌ها، بهترین لپ‌تاپ‌های بازی، بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان، بهترین کروم‌بوک‌ها و بهترین مک‌بوک‌ها را ببینید.

می‌توانید مستقیماً از وب‌سایت سازنده خرید کنید، یا می‌توانید با یک خرده‌فروش بزرگ بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا