متفرقه

چه ابزاری موسیقی را می توانید به خودتان آموزش دهید؟

نکاتی برای یادگیری نواختن سازهای موسیقی به تنهایی

نکته اول: در ابتدا اصول خود را یاد بگیرید

دقیقا مانند یادگیری هر گونه مهارت جدیدی، روش های متنوعی برای یادگیری نواختن یک ساز برای افراد وجود دارد. شما در ابتدا باید یا یادگرفتن یادگیری آکوردها و ریتم های اصلی هر نوع سازی که خودتان آموزش می دهید،یادگیری را شروع کنید.بعد از آن در یادگیری ملودی های ساده و پیچیده پیشرفت چشم گیری می کنید به این خاطر که درکتان در طول زمان رشد می کند.

مهمترین چیز این است که شما آن را با سرعت خود پیش ببرید اما ثابت و منظم باشید.

نکته دو: مراقب باشید یا به دیگر ابزارآلات گوش دهید

اگر می خواهید نواختن یک ساز جدید را یاد بگیرید یا در نواختن آن بهتر شوید، دانستن این نکته ضروری است که افراد حرفه ای چه کارهایی انجام می دهند.

ببینید نوازندگان حرفه ای چگونه خودشان را پرورش دادند، در صورت امکان با آن ها جلسه صحبت داشته باشید و سوالات مهمی بپرسید.

علاوه بر این، می توانید برخی از آن ها را به عنوان مربی داشته باشید و با دقت مطالعه کنید.

نکته سوم: از اینترنت استفاده کنید

گذشته از تماشای آموزش ها یا ویدیوهای افرادی که در یوتیوب ساز می زنند مانند لینک های ویدیویی متعدد این مقاله، بسیاری از سایت ها مانند FutureLearn آموزش های رایگان در مورد انواع سازها و همچنین نکاتی در مورد نحوه شروع کار با آن ها ارائه می دهند.

از این سایت ها به عنوان راهنما استفاده کنید و یاد بگیرید که چگونه خودتان یک ساز را بنوازید. شما می توانید خودتان را در حال نواختن این سازها ببینید.

نکته چهارم: یک ابزار با کیفیت دریافت کنید

بسیاری از مردم از مشکل پیدا کردن ساز مناسب برای خود شکایت دارند. توصیه ما این است که یکی را تهیه کنید که بازی کردن برای شما آسان و راحت باشد و دوست دارید.

شما زمان زیادی را با ساز خود سپری خواهید کرد، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که متناسب با سبک و شخصیت شما باشد و همچنین صدای خوبی داشته باشد.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%85%db%8c/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c.html

نکته پنجم: مراقب خودتان باشید و یاد بگیرید

اگر نام صحیح چیزی را نمی دانید، از کسی که می داند بپرسید.

اگر بی نقص نیست نگران نباشید؛ مردم هنگام یادگیری اشتباه می کنند و با تمرین بهتر خواهید شد.

نکته ششم: تمرین کنید! تمرین! تمرین!

با جلسات تمرینی منظم، مهارت‌های شما بهبود می‌یابد – این در مورد اینکه آیا تازه نواختن یک ساز جدید را یاد می‌گیرید یا نوازنده حرفه‌ای می‌شوید، صدق می‌کند.

حتی اگر در یادگیری نحوه نواختن سازهای خاصی مانند پیانو یا گیتار صبور باشید، باید هر روز تمرین کنید تا به نتایج خوب برسید.

به عنوان مثال، به عنوان یک مبتدی، در چند هفته یا ماه اول، یادگیری و تمرین خود را بر روی اصول اولیه مانند آکوردهای ساده، آهنگ ها، ریتم ها یا موسیقی متمرکز کنید.

هفته های بعدی، بخش پیشرفته ساز را یاد بگیرید و تمرین کنید.

نکته هفتم: صبر کنید و تسلیم نشوید

ممکن است بعد از تلاش های زیاد متوجه شوید که یادگیری نواختن یک ساز می تواند دلسرد کننده باشد، اما ارزش صبر کردن را دارد، زیرا مزایای زیادی در دراز مدت وجود دارد.

برخی از آن ها توانایی های حرکتی بسیار پیچیده شما را توسعه می دهند، استرس را کاهش می دهند، سطح تمرکز شما را بهبود می بخشند و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند.

مهم ترین چیز این است که به تمرین کردن ادامه دهید، حتی اگر فقط به مدت سی دقیقه در روز باشد.

نکته هشتم: آزمایش با صداها و سبک های مختلف

زمانی که نحوه نواختن یک ساز را یاد می گیرید، فقط نت ها را به خاطر نمی سپارید و درست می نوازید؛ بلکه یاد می گیرید که چگونه در هر شرایطی آن نت ها را خوب به نظر برسانید.

با سبک ها و تکنیک های مختلف آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر جواب می دهد، سپس خوب تمرین کنید تا زمانی که طبیعی به نظر برسد.

سوالات متداول

1. آیا می توانم نواختن ساز را یاد بگیرم؟

آره! این کاری است که بسیاری از افراد باید قادر به انجام آن باشند. فقط مطمئن شوید که قبل از شروع در فرم بدنی خوبی هستید و زمان زیادی برای تمرین دارید.

۲. سخت ترین ابزار برای یادگیری چیست؟

ویولن یکی از دشوارترین سازها برای یادگیری است، نه تنها به این دلیل که یک ساز با منحنی یادگیری بسیار تند است بلکه به این دلیل که به زمان و فداکاری زیادی نیاز دارد.

درس های ویولون ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد و اگر اصلا سابقه موسیقی نداشته باشید، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

موارد مهم در یادگیری یک ساز

انتخاب ساز مورد نظر مثلا پیانو

مشخص کردن هدف

کمک گرفتن از یک استاد حرفه ای

لذت بردن از روند یادگیری

افکار نهایی

زمانی که نوبت انتخاب یک ساز می شود، درک این موضوع که بدانید به چه نوع موسیقی برای یادگیری نیاز دارید و همچنین درک درستی از ساز های مورد استفاده در یادگیری بسیار با اهمیت خواهد بود. در ابندای کار باید اصول اولیه را به خوبی یاد بگیرید و چند مقیاس و آکوردهای پایه را آموزش ببینید.

از آن زمان برای توسعه تکنیک های خوب استفاده کنید و سپس به ژانرهای موسیقی که به آن علاقه دارید منشعب شوید.

رفرنس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا