متفرقه

نکات مراقبت از نوزادان برای والدین

اگرچه بردن نوزاد از بیمارستان به خانه هیجان‌انگیز است، اما برای والدینی که برای اولین بار تجربه می کنند می‌تواند کمی ترسناک باشد. هنگامی که در خانه هستید، ممکن است احساس کنید که نمی دانید از کجا شروع کنید و چگونه از نوزاد خود مراقبت کنید. بنابراین امروز 40 نکته مراقبت از نوزاد را به اشتراک می گذاریم تا شما را راهنمایی کنیم. زن باردار چه بخورد که فرزندش زیبا شود

تماس پوست با پوست با نوزاد

زمان پوست به پوست زمانی است که کودک روی سینه برهنه شما بغل می‌کند و برای همه نوزادان، چه در حال شیردهی و چه در حال تغذیه با شیر خشک، عالی است. فواید پوست برای پوست بسیار زیاد است. نوزادان آرام تر می شوند و کمتر گریه می کنند. همچنین باعث ترشح هورمون هایی می شود که استرس را از بین می برد و دمای کودک، ضربان تنفس، ضربان قلب و قند خون را تثبیت می کند! مترونیدازول در شیردهی

در همه حال از سر نوزاد مراقبت کنید

شما باید در ماه های اول تا زمانی که عضلات گردن قوی تر شوند، از سر کودک خود حمایت کنید. وقتی او را بلند می‌کنید و در آغوش می‌گیرید، کودک به شما تکیه می‌کند که از دست‌هایتان برای حمایت از سر و گردنش استفاده کنید.

قنداق کردن را یاد بگیرید

اگر می خواهید کودکتان شاد و آرام باشد، حتما باید قنداق کردن نوزاد را در نظر بگیرید. قنداق کردن یک تکنیک قدیمی است که در آن کودک را در یک پتو یا پارچه نازک می‌پیچانند. و احساس امنیت می دهد. قنداق کردن همچنین مانع از تکان دادن دست ها یا پاهای کودک می شود که می تواند رفلکس مبهوت او را تحریک کند.

دستکش را روی دست های کودک بگذارید

نوزادان گاهی اوقات تمایل دارند با ناخن های کوچک و تیزشان که کوتاه کردن آنها تقریبا غیرممکن است، صورت خود را بخراشند. دستکش های نرم می توانند از خاراندن صورت نوزاد در هنگام خواب جلوگیری کنند.

سوهان زدن ناخن ها در حالی که کودک خواب است

ناخن های نوزاد به سرعت رشد می کنند، بنابراین ممکن است مجبور شوید آنها را هر هفته یا حتی بیشتر کوتاه کنید. سوهان زدن ناخن های کودک خود را با سمباده در نظر بگیرید. که به اندازه استفاده از ناخن گیر ترسناک نیست. با این حال، مراقب باشید که پوست حساس را زیر تخت ناخن کودک سوهان نزنید.

موقع خواب موقعیت سر نوزاد را تغییر دهید

مطمئن‌ترین راه برای خواباندن نوزاد به پشت است زیرا نوزادانی که به پشت می‌خوابند کمتر در معرض ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) قرار دارند. با این حال، اگر نوزاد همیشه با سر به یک سمت بخوابد، ممکن است لکه های صاف ایجاد شود. بنابراین، برای جلوگیری از صاف شدن سر نوزاد، هر روز موقعیت سر نوزاد را تغییر دهید.

کودک را در یک برنامه روتین حمام قرار دهید

برای شروع یک برنامه روتین قبل از خواب با کودکتان هرگز زود نیست. روتین های قبل از خواب به آرامش کودک کمک می کند و او را برای یک خواب خوب آماده می کند.

از یک برس نرم برای درپوش گهواره استفاده کنید

نوزاد شما ممکن است لکه‌های خشن و پوسته‌دار روی پوست سر ایجاد کند که به نظر می‌رسد از ناکجاآباد بیرون می‌آیند. به آن کلاهک گهواره می گویند و برای نوزاد کاملا بی ضرر است. برای از بین بردن کلاهک گهواره، یک شبه از روغن بچه، روغن نباتی یا وازلین استفاده کنید و صبح با شامپو بچه بشویید. از یک برس نرم استفاده کنید تا پوسته ها را به آرامی شل کنید.

قبل از اینکه کودک را داخل وان بگذارید، تمام وسایل ضروری حمام را جمع آوری کنید

قبل از اینکه کودک را در وان بگذارید، مطمئن شوید که تمام وسایل ضروری حمام را جمع آوری کرده اید. به دستمال های نرم نیاز دارید،

توپ های پنبه ای، شامپو بچه و صابون بچه، حوله کلاه دار و البته وان حمام.

به کودک حمام اسفنجی بدهید

اولین حمام های کودک شما باید حمام اسفنجی باشد زیرا نوزادان نمی توانند تا زمانی که بند ناف از بین برود در وان حمام کنند. نحوه حمام اسفنجی به نوزاد را در زیر مشاهده کنید.

هنگامی که کودک خواب است از دستگاه صدای سفید استفاده کنید

برای خفه کردن صداهای حیرت آور و آرام کردن کودک بداخلاق خود از دستگاه نویز سفید استفاده کنید. ما MyBaby SoundSpa را دوست داریم زیرا نه تنها نویز سفید ارائه می‌کند، بلکه لالایی‌ها را پخش می‌کند و تصاویری از حیوانات را که به آرامی روی سقف یا دیوارها حرکت می‌کنند، به نمایش می‌گذارد تا یک نوزاد شلوغ را بخواباند.

ONESIES را از بالا به پایین حذف کنید

اگر نوزاد تازه متولد شده‌تان تمام دهانش را بیرون می‌اندازد یا در پوشکش منفجر می‌شود، به جای اینکه سعی کنید آن را روی سرش ببرید، آن را روی پاهای کودک به سمت پایین بکشید. به این ترتیب، می توانید به راحتی او را از آشفتگی خارج کنید، بدون اینکه به صورت و سرش وارد شود!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا