آموزشی

تفاوت بین دانشگاه های خصوصی و دولتی در جهان

اندازه

دانشگاه های دولتی به طور قابل توجهی بزرگ تر از دانشگاه های خصوصی هستند. اگر فرزند شما در کلاس یک کالج خصوصی شرکت کند، اندازه کلاس بسیار کوچک تر خواهد بود و فرصت های بیشتری برای درگیر شدن در بحث های درون مدرسه ای با استادان آن ها وجود خواهد داشت و آن ها بیشتر هم کلاسی های خود را به خوبی خواهند شناخت (مانند دبیرستان).اگر فرزند شما در یک دانشگاه دولتی شرکت کند، اندازه کلاس آن ها بزگتر و شلوغ تر خواهد بود.

اعتبار

در مقایسه دانشگاه های دولتی و خصوصی نیز باید جایگاه اعتبار آن ها را در نظر بگیریم. برای دانشگاه ها و کالج ها، سطح اعتبار آن ها مهم است زیرا اگر آموزش و امکانات با کیفیت ارائه دهند، به عنوان پایه عمل می کند.

اعتبار کالج ها به دو صورت است: اعتبار ملی یا منطقه ای. اعتبار منطقه ای قوی تر از اعتبار ملی در نظر گرفته می شود و اغلب دانشگاه های دولتی اعتبار منطقه ای دارند. به همین دلیل، برخی از مدارس خصوصی تصمیم گرفتند که در سطح ملی معتبر باشند به خصوص اگر با یک مذهب خاص مرتبط هستند.

تنوع دانش آموزان

به دلیل شهریه پایین، مدارس دولتی دانش آموزان بیشتری را از ایالت های مختلف و طبقات مختلف زندگی جذب می کنند. برای مثال در یک کلاس ۵۰ نفره، هر دانش آموز را به دلیل پیشینه فرهنگی متفاوت آن ها بسیار جالب خواهید یافت. این یکی از دلایلی است که در قیاس بین دانشگاه های خصوصی و دولتی، بیشتر دانشجویان دانشگاه دولتی را ترجیح می دهند.

هرچه فرهنگ های دانشجویی متنوع تر باشد، فرصت بیشتری برای آن ها فراهم می شود تا چیز جالبی از یکدیگر یاد بگیرند. این بدان معنا نیست که دانشکده های خصوصی متنوع نیستند. تنوع فرهنگ در کالج های خصوصی بیشتر به دلیل شهریه ای است که ارائه می دهند بدون توجه به اینکه دانشجویان از کجا می آیند.

باشگاه های ورزشی و گروه های دانش آموزی

طبیعتا چون مدارس خصوصی تعداد دانش آموزان کمتری دارند، تعداد باشگاه ها و گروه های دانش آموزی کم تر خواهد شد. این مسئله به این معنا نیست که شما نمی توانید جایگاه خود را در یک کالج خصوصی پیدا کنید، بلکه این امر ممکن است کمی سخت تر باشد. اگر به فعالیت های فوق برنامه مشغول هستید، این تفاوت بین کالج های دولتی و خصوصی را نباید نادیده گرفت.

پرستیژ

اگرچه وقتی صحبت از اعتبار می شود، هر دو کالج نقاط قوت خاص خود را دارند که آن ها را برجسته می کند، کالج های خصوصی معمولا معتبرتر از کالج های عمومی تلقی می شوند.

دلیل اصلی این امر این است که آن ها در رتبه بندی دانشگاه ها بالاتر قرار می گیرند، تحقیقات دانشگاهی بیشتری منتشر می کنند و اعضای هیات علمی دانشگاه ها را می شناسند.

دانشجویانی که از کالج های خصوصی فارغ التحصیل می شوند نیز توسط اکثر شرکت ها در اولویت قرار می گیرند.

پیشنهادهای کاری

در دسترس بودن کار بزرگ ترین تفاوت بین کالج های دولتی و خصوصی در کنار شهریه است.

در کالج های عمومی، فرصت های شغلی بیشتری به دانشجویان داخل مدرسه ارائه می شود. برخی از استادان دستیار دانشجویی استخدام می کنند تا به آن ها در کاره ای اداری شان کمک کنند. کتابخانه ها و دفاتر مدرسه نیز به دستیار نیاز دارند و دانشجویانی که واقعا به پول نیاز دارند را در اولویت قرار می دهند.

این نوع راه اندازی نه تنها به دانشجویان در پرداخت شهریه کمک می کند بلکه به آن ها در انجام کارهایی که احتمالا پس از فارغ التحصیلی در کالج تجربه خواهند کرد، کمک می کند.

در همین حال، فرصت کمی برای کار کردن دانش آموزان مدارس خصوصی در حین تحصیل وجود دارد زیرا پست های شغلی خالی محدودی در داخل مدرسه وجود دارد. برخی از کالج های خصوصی نیز در مورد برنامه ریزی انعطاف پذیر نیستند تا دانش آموزان نتوانند حتی خارج از کالج کار کنند.

رویدادها

وقتی صحبت از رویداده ای مدرسه می شود، اغلب مدارس دولتی بیشتر از کالج های خصوصی از فعالیت های غیر آکادمیک حمایت می کنند.چرا؟

از آنجا که جمعیت دانشجویی زیاد است، سازمان های مختلف رویدادهایی را برای ارائه مسائل فرهنگی دانشجویی ایجاد می کنند. کالج های عمومی نیز احتمالا بیشتر پذیرای فعالیت هایی به دور از تعصب جنسیتی هستند. بر خلاف کالج های خصوصی که وابسته به ادیان خاصی هستند و باورهای سفت و سختی در مورد جنسیت دارند.

در این مقایسه بین دانشگاه دولتی و خصوصی، نمی توان با اطمینان گفت که کدام بهتر است زیرا برخی از دانشجویان مدارسی را ترجیح می دهند که رویداده ای کمتری دارند تا بتوانند تمرکز بیشتری روی مسائل داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا