متفرقه

توصیه کتاب برای نوجوانان در تعطیلات تابستانی

یکی از مزایای تابستان این بود که هر روز نور بیشتری برای مطالعه داشتیم.

اگر نظر مرا بخواهید من ترجیح می دهم در تعطیلات تابستان در خانه بمانم و مطالعه کنم به جای اینکه به مسافرت بروم یا به شکل دیگری آن را بگذارنم همان طور که مری اشمیچ می گوید:«مطالعه یک بلیط تخفیف برای همه جا است.» بدون نیاز به سفر کردن به همه جا می روید. این قدرت کتاب خواندن است. به سادگی شما را به فراسوی مرزها منتقل می کند، بدون اینکه حتی یک اینچ حرکت کنید.به همین دلیل است که ما به این فکر افتادیم که توصیه هایی کتاب برای نوجوانان را در این تعطیلات تابستانی ارائه کنیم، زیرا می دانیم که یک کتاب خوب می تواند شما را کیلومترها ببرد.

حتی اگر تصمیم به سفر در این فصل داشته باشید، مطمئنا می توانید کتابی را در خود جای داده و حمل کنید. من احساس می‌کنم خواندن چیزی است که باید از سنین پایین در آن گنجانده شود. به لطف قرار گرفتن بیش از حد در معرض گجت ها و فناوری، به ویژه در زمان های همه گیر، هم کودکان و هم نوجوانان ما برای سرگرمی به فناوری و هوش مصنوعی متوسل می شوند. از این رو، اکنون بیشتر اهمیت می‌یابد که عادت به خواندن، به ویژه در میان نوجوانان ایجاد شود، زیرا آنها در آستانه چیزی هستند که نیاز به تلقین ارزش خوبی دارد. بنابراین، اجازه دهید با ارائه لیستی از پیشنهادات عالی برای خواندن کتاب برای نوجوانان در این تعطیلات تابستانی شروع کنیم. این فهرست قصد دارد نه تنها فهرست صحیح خواندن را از نظر لذت و سرگرمی ارائه دهد، بلکه از نظر سیستم ارزشی عالی برای گروه سنی در حال رشد آنها نیز نکات مهمتری را ارائه دهد.

1.سریال هری پاتر اثر جی کی رولینگ

چه عنوانی برای شروع بهتر از مادر همه حماسه های محبوب. هری پاتر، که به خودی خود یک فرقه برای قرن‌هاست، یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی بوده که میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان آن را خوانده و حفظ کرده‌اند. داستان یک جادوگر که دشمن خود را شکست می دهد، بر جادوی تاریک غلبه می کند و همه شر را خنثی می کند، چیزی است که همه از جمله نوجوانان می خواهند بخوانند.

برای من، USP این سریال خاص، درخشش محض طرح، ارتباط با شخصیت‌ها و همچنین دنیای جادویی و منحصربه‌فردی است که رولینگ توانسته است از طریق نوشته‌هایش بسازد، خلق کند و گسترش دهد. چه 7 یا 70 ساله باشد، هر فردی آن را دوست داشته است و تا پایان عمر به آن ادامه خواهد داد. کوئیدیچ، هاگوارتز، ولدمورت، هری، رون و هرمیون (دامبلدور را فراموش نکنیم) تا ابد بخشی از زندگی ما خواهند بود. تلاقی درخشان داستان و فانتزی با احتمالاً همه عناصر، خواندنی فوق العاده را تشکیل می دهد.

2. کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی

رمانی که بحران واقعی وجدان را به تصویر می کشد، این رمان دلسوزانه، دراماتیک و همچنین عمیقاً تکان دهنده است. این کتاب که خوانندگانش را به سمت تجربه بی گناهی، ظلم، نفرت، شوخ طبعی و همچنین بی تفاوتی در رفتار انسانی سوق می دهد، شاهکار ادبیات آمریکایی است.

برای من، این داستان به عنوان یک داستان در شهر کوچک و خواب آلود آلاباما شروع شد و به چیزی بسیار خاص تر و هدفمندتر ختم شد، همان چیزی که تمام نقاط کانونی نژادی در روایت گنجانده شده بود، آن را به خواندنی شگفت انگیز قدرتمند تبدیل کرد.

3. ارباب حلقه ها اثر جی آر آر تالکین

این یکی مطمئناً نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از پرطرفدارترین رمان های حماسی و فانتزی زمان ماست. یک ماجراجویی پر از خطر و نزاع، این یکی عالی است، با فانتزی به خود می بالد که حتی امروز نیز با بالاترین احترام ممکن در میان همتایان خود ایستاده است.

یک شاهکار فانتزی غنی و گویا که طولانی و در عین حال خارق‌العاده، خسته‌کننده و در عین حال هوشیار، جذاب و ماجراجویانه است، خداییش این یک شکافی است که باید بارها و بارها خود را در آن غرق کنید!

4. Paper Towns نوشته جان گرین

رمانی که در آستانه بلوغ است درباره قهرمانی به نام کوئنتین «کیو» یاکوبسن و جستجوی او برای مارگو اشپیگلمن، معشوق دوران کودکی‌اش. این کتاب که عمدتاً برای مخاطبان بزرگسالان جوان نوشته شده است، مطمئناً برای نوجوانان جذاب خواهد بود و آنها را گیج می کند. اگر «تقصیر ستاره‌های ما» یا حتی «در جستجوی آلاسکا» را دوست داشتید، این یکی را حتما بخوانید.

5. Howl’s Moving Castle اثر دایانا وین جونز

یک داستان جادویی به همان اندازه مسحور کننده است که معمایی است. این یکی داستان سوفی است که می تواند زندگی را به اشیای بی جان تبدیل کند. اتفاقی که در زندگی او در اینجا رخ می دهد، بقیه داستان را شکل می دهد. اگر در حال و هوای جادو و جادو هستید، در کنار او ماجراجویی کنید.

6. سری آکادمی خون آشام اثر ریشل مید

من می‌توانم بگویم این یکی مطمئناً کتابخانه بسیاری را زینت می‌دهد. ایده‌های خون‌آشام، داستان، شخصیت‌های رز و لیسا، وارد حماسه‌ای می‌شوند که مجموعه‌ای است که باعث می‌شود شما را به آن گرفتار کنید و شما را به یک گوشه با خودش سوق دهد.

7. خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب و غریب توسط رنسوم ریگ

این مطمئنا یک عنوان فوق العاده برای نوجوانانی است که عاشق داستان های تاریک و جادویی هستند. رمانی پرتنش، متحرک و در عین حال شگفت‌انگیز عجیب، این رمان مطمئناً بسیار ماهرانه بین فانتزی و واقعیت حرکت می‌کند. نثر و عکاسی استفاده شده به خوبی آماده ایجاد یک جلوه وحشتناک و در عین حال مسحور کننده است.

عنوانی خوب برای طرفداران سری هری پاتر که به دنبال جادوی جالب تری برای افراط در آن هستند.

8. سریال خاطرات شاهزاده اثر مگ کابوت

مجموعه‌ای از رمان‌های معرفتی بزرگسالان جوان نوشته شده، این رمان حول محور آملیا «میا»، نوجوانی می‌چرخد که متوجه می‌شود او شاهزاده خانم یک مکان کوچک اروپایی به نام «جنوویا» است. این کتاب مبارزه او را در حالی که او با این هویت جدید دستکاری می کند دنبال می کند.

این یکی که حاوی ارجاعات فرهنگی محبوب دهه 2000 است، به دلیل ظرافت آن بسیار تحسین شده است

9. دزد کتاب اثر مارکوس زوساک

این فیلم در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، داستان لیزل، یتیم جوانی را روایت می‌کند که با پدر و مادرش به خانه جدیدش می‌رسد، جایی که عشق او به کتاب شروع به افزایش می‌کند. آنچه در ادامه می آید هسته اصلی داستان را تشکیل می دهد که در اینجا فاش نمی کنم.

اگر می خواهید از آن احساس باشکوه کتاب هایی که توانایی تغذیه روح را حتی در تاریک ترین زمان ها دارند لذت ببرید، این یکی را بخوانید. این یکی به ۶۳ زبان و همچنین به یک فیلم سینمایی اصلی ترجمه شده است.

10. مزایای منزوی بودن اثر استفان چبوسکی

مزایای منزوی بودن درباره یک پسر نوجوان درونگرا به نام چارلی است که با مشکل برقراری ارتباط با دیگران مواجه است. او مشکلات روحی بسیار دارد و وقت خود را با نوشتن نامه برای دوستی خیالی سپر می کند. چارلی علاوه بر همه این ها باید مرگ خاله اش و خودکشی یکی از دوستانش نیز کنار بیاید.

بنابراین، اینها 10 کتاب توصیه شده برای نوجوانان در تعطیلات تابستانی امسال بود. امیدواریم همانطور که ما از تهیه آن برای شما لذت بردیم، از خواندن این مجموعه لذت برده باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا