آموزشی

چگونه مقاله ی فنی بنویسیم؟

همیشه از لیست ها برای بیان ایده ها و نکات خود استفاده کنید.

به زبان انگلیسی بسیار ساده بنویسید. فرض کنید خواننده درست روبروی شماست، چگونه به او چیزی را که در مورد آن می نویسید آموزش می دهید؟ با همان لحنی که در صحبت با آن شخص استفاده می کنید بنویسید.

به احساسات خوانندگان خود برسید. شما می توانید با گفتن یک داستان به این هدف برسید. با استفاده از تجربیات و احساسات شخصی آنها را به هم متصل و درگیر کنید.

برای یک فرد بنویسید هرگز به خوانندگان به عنوان یک گروه اشاره نکنید. حتی اگر هزاران خواننده مقاله شما را بخوانند، خواندن یک فعالیت انفرادی است.

همیشه بدانید که خوانندگان شما به آنچه در مورد آن می نویسید علاقه مند هستند، اما به راحتی حواسشان پرت می شود.

تصور نکنید که خوانندگان شما سرنخی از چیزی که در مورد آن می نویسید دارند، ندارند، دستانشان را می گیرند و هدایتشان می کنند.

یک مثال خوب تلاش برای راهنمایی به یک مرد نابینا است. او به مقصد علاقه مند است، اما هیچ سرنخی از چگونگی رسیدن به آنجا ندارد. شما باید از مراحل ساده ارائه شده به زبان بسیار واضح استفاده کنید.

هنگام ارائه یک لیست، همیشه از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید، از استفاده از غیره به جز در نمونه های شناخته شده عمومی خودداری کنید. به عنوان مثال “الفبای انگلیسی از A، B، C، D و غیره تشکیل شده است”.

همیشه با صدای فعال بنویسید. مقالات فنی در صدای فعال بهتر مصرف می شود. “این مقاله در مورد نحوه نوشتن مقاله فنی توسط من نوشته شده است” این غیرفعال است. “من این مقاله را در مورد نحوه نوشتن یک مقاله فنی نوشتم که مردم بتوانند بخوانند” این فعال است.

همیشه از عنوان فرعی استفاده کنید تا محتوای خود را به بخش های منطقی تقسیم کنید. این امر به لاغری کمک می کند. کوتاهی الگوی خواندن عصر ماست. خوانندگان روزانه تعداد زیادی مطالب را اسکن می کنند. به این صورت است که آنها بررسی می کنند که آیا مقاله حاوی اطلاعات مفیدی برای آنها است یا خیر. عناوین فرعی شما به عنوان نقاط جذاب عمل خواهند کرد. توجه آنها را به مقاله خود جلب کنید و آنها را به خواندن ترغیب کنید.

از فضای خالی زیادی در مقاله خود استفاده کنید. فضاهای سفید به عنوان وقفه های روانی در مقاله شما عمل می کنند. زمانی که یک متن بسیار طولانی پیدا می کنم، خواندن یک قطعه از محتوا را متوقف می کنم. به جز کتاب های درسی کالج من خارج از دوره.

از ابزارهای خوانایی آنلاین استفاده کنید تا ببینید مقاله شما چقدر خوانا است. همینگوی ابزار وب است که سطح خوانایی نوشته شما را به شما می گوید. به شما نمره خوانایی برای مقاله شما می دهد. نمرات پایین تر (بین 4 تا 5) همیشه بهترین هستند. من با نویسندگانی که فکر می کنند 6 8 باید هدف شما باشد مخالفم. (اگرچه ابزار وب آن را به عنوان خوب برچسب گذاری می کند).

در صورت امکان مقالات خود را صد بار تصحیح کنید. نگاهی بیشتر به مقاله داشته باشید. اگر بودجه دارید، می توانید یک مصحح و ویراستار را استخدام کنید تا به مقاله شما نگاه کند. یک ترفند موثر این است که روی مقاله خود بخوابید تا بتوانید روز بعد با قدرت دوباره به آن نگاه کنید. من اولین پیش نویس این مقاله را در حدود 4 ساعت نوشتم، آن را برای یک شب کامل گذاشتم قبل از اینکه دوباره بخوانم و ویرایش کنم.

به منابع داده ها و اطلاعات استفاده شده در مقاله، ارجاعاتی اضافه کنید. این تضمین اعتبار شما و فرصتی برای مطالعه بیشتر برای خوانندگان شما است.

آیا همه این فرآیندها برای شما خسته کننده و وقت گیر به نظر می رسند؟

آیا کسی را می‌خواهید که بتواند موضوع شما را بگیرد (یا حتی به شما کمک کند تا موضوع را از ایده‌ها و نیازهای محتوایی خود استخراج کنید) و مقاله جذابی مانند این ارائه دهد؟

من بیش از 5 سال است که برای مشتریان مقاله می نویسم و ​​به آنها کمک می کنم تا محتوای درخشان و جذاب ایجاد کنند. من می توانم همین کار را برای شما انجام دهم. من همچنین کاغذهای سفید، پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی می نویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا