متفرقه

چرا سالم ماندن و تناسب اندام مهم است؟

از سنین جوانی به ما گفته می شود که باید سبک زندگی سالمی داشته باشیم، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا سالم ماندن و تناسب اندام مهم است؟ کار کبد و جای آن در بدن

یکی از توضیحات رایج در پشت این موضوع این است که افزایش چاقی و سطوح بالای بی تحرکی به مسائلی جهانی تبدیل شده است. در واقع، طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سطح چاقی از سال 1975 تقریباً سه برابر شده است، که آن را به یک موضوع جدی تبدیل کرده است که باید فورا مورد توجه قرار گیرد. بهترین جراح پلاستیک تهران

دلیل دیگر به نفع تناسب اندام و سالم بودن این است که می تواند به جلوگیری از هر گونه مشکلی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی و دیابت کمک کند.

علاوه بر این، چاقی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سیزده نوع سرطان را افزایش می دهد. این فهرست شامل سرطان های لوزالمعده، مری و کیسه صفرا است که از سخت ترین درمان ها هستند.

کالری را پیگیری کنید

یک راه عالی برای تناسب اندام و سلامتی این است که میزان کالری مصرفی خود را در روز پیگیری کنید.

بسیاری از مردم از دریافت کالری روزانه خود دست کم می گیرند یا شگفت زده می شوند زیرا اغلب بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنند.

در حالی که اطلاعات تغذیه ای و اعداد کالری روی جعبه و بسته همه چیز موجود است، اکثر ما به سختی به آنها توجه می کنیم. اکنون، این بدان معنا نیست که هر بار که غذا می‌پزید یا میان‌وعده می‌خورید باید برچسب‌های مواد غذایی را به دقت بررسی کنید، اما خوب است اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، آگاه باشید.

افزایش وزن زمانی اتفاق می افتد که شما به طور منظم کالری بیشتری نسبت به کالری که در طول فعالیت های بدنی از دست می دهید، مصرف کنید. بنابراین، اگر به دنبال تناسب اندام و سلامت هستید، ایجاد کسری کالری ممکن است نقطه خوبی برای شروع باشد.

به عبارت ساده، کمبود کالری زمانی است که تعداد کالری هایی که می خورید کمتر از مقداری باشد که از طریق فعالیت بدنی می سوزانید. یک مثال از این موضوع این است که اگر روزانه 2000 کالری بسوزانید اما 1500 کالری مصرف کنید، 500 کالری کسری دارید.

به عنوان مرجع، مردان به طور کلی به ۲۵۰۰ کالری در روز برای حفظ وزن سالم نیاز دارند و زنان معمولاً به ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز دارند.

سعی کنید بین 1 تا 2 پوند در هفته وزن کم کنید تا زمانی که به وزن مناسب متناسب با قد خود برسید. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً در مراحل اولیه کاهش وزن بیشتر از این مقدار از دست خواهید داد.

عادت های بد را حذف کنید

همه ما می دانیم که سیگار کشیدن و نوشیدن الکل بهترین چیز برای ما نیست، اما برخی همچنان در این رفتار افراط می کنند. اگر به این فکر می کنید که چگونه تناسب اندام و سالم باشید، یکی از راه های رسیدن به این هدف، ترک عادت های بد است.

اغلب ایجاد تغییرات کوچک می تواند تأثیر زیادی بر زندگی ما داشته باشد، ممکن است در حال حاضر زیاد به نظر نرسد، اما اگر علاقه مند به تناسب اندام هستید و باید تغییراتی در شیوه زندگی سالم ایجاد کنید.

در مورد سیگار کشیدن یا سایر داروهای تفریحی، اگر به دنبال تناسب اندام و سلامت هستید، بهترین راه حل این است که به طور کامل آن را ترک کنید. دلیل این امر این است که آنها را نمی توان به روش “سالم” انجام داد.

ترک سیگار می تواند دشوار باشد، اما جایگزین هایی برای کمک به کاهش مصرف نیکوتین شما وجود دارد. وسایل کمکی مانند سیگارهای الکترونیکی، آدامس‌های نیکوتین، استنشاق‌کننده‌ها (که شبیه سیگارهای پلاستیکی هستند)، اسپری بینی و قرص‌های پاستیل همگی می‌توانند به شما در ترک سیگار و رسیدن به تناسب اندام و سلامتی کمک کنند.

سایر مضرات مانند غذای ناسالم، کافئین و الکل، اگرچه هنوز در مقادیر زیاد سالم نیستند، به راحتی قابل تعدیل هستند.

با این حال، فقط به این دلیل که الکل بیشتر از نظر اجتماعی پذیرفته شده است، به این معنی نیست که باید کمتر از سیگار و مواد مضر تلقی شود. برای مردان و زنان، واحد توصیه شده الکل در هفته 14 است که حداقل در 3 روز پخش می شود. این برابر با 6 پیمانه آبجو 4 درصد یا 6 لیوان شراب متوسط ​​است.

معاینات منظم سلامت

اگر می‌پرسید «سالم و تناسب اندام به چه معناست؟»، بررسی سلامت ممکن است راهی برای پاسخ به این باشد. شما ممکن است بدن خود را بهتر از هر کس دیگری بشناسید، با این حال، همیشه بهتر است توصیه های کلی را دریافت کنید.

اگرچه افراد مسن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری و بیماری هستند، نباید فقط به این دلیل که جوان هستید از بررسی های بهداشتی غافل شوید، اما شرایط سلامتی جدی ممکن است در هر سنی ایجاد شود.

با این حال، برای پرداختن به اینکه تناسب اندام و سالم بودن به چه معناست، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید اگر بین 40 تا 74 سال سن دارید و از قبل وضعیت سلامتی ندارید، واجد شرایط سلامت رایگان هستید. از NHS چک کنید

این بررسی‌ها برای شناسایی علائم بیماری‌های بالقوه تهدیدکننده زندگی و بحث در مورد تغییرات سبک زندگی با پزشک خوب هستند که ممکن است طول عمر را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

انجام یک معاینه سلامت برای تناسب اندام و سلامتی خوب است تا اطمینان حاصل شود که هیچ بیماری زمینه ای ندارید.

یک مربی شخصی دریافت کنید

یک تصور غلط رایج در مورد سلامت و تناسب اندام این است که مربیان شخصی فقط برای ورزشکاران و حرفه ای ها هستند. با این حال، یک مربی شخصی می تواند منبع خوبی برای حفظ تناسب اندام و سلامت شما باشد.

هنگامی که به تنهایی ورزش می کنید، حذف تمرینات آسان است زیرا فشار زیادی برای انجام آنها وجود ندارد. اما پس از استخدام یک مربی شخصی، در قبال انتخاب های خود پاسخگو خواهید بود و اطمینان حاصل می شود که انگیزه و تمرکز در طول مدت برنامه باقی می ماند.

یکی دیگر از مزایای کمک گرفتن از PT این است که در تمام زمینه ها در رابطه با سلامت جسمی و عاطفی خود از حمایت برخوردار می شوید. به عنوان مثال، مربیان همچنین می توانند توصیه های تغذیه ای و سبک زندگی را برای بهینه سازی نتایج تمرینی به شما ارائه دهند.

تناسب اندام در بهترین زمان ممکن است چالش برانگیز باشد، اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، به شما توصیه می کنیم که یک مربی شخصی استخدام کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا