متفرقه

انتخاب های سبک زندگی سالم

انتخاب های خاص سبک زندگی سالم برای هر فرد بسته به محل زندگی و سایر عوامل مانند وضعیت اجتماعی و اقتصادی متفاوت است. با این حال، اکثر گزینه های سبک زندگی سالم دارای ویژگی های کلی هستند. در اینجا برخی از ویژگی های مشترک سبک زندگی سالم آورده شده است. درمان زگیل تناسلی با عسل

  • خوردن غذاهای کامل به جای غذاهای فرآوری شده
  • حواستان به وعده های غذایی
  • اجتناب از مواد سوء مصرف
  • از نظر بدنی فعال بودن
  • داشتن خواب کافی
  • عادات بهداشتی خوب
  • تمرین رابطه جنسی ایمن
  • اولویت بندی نیازهای مراقبت های پزشکی و روانی

حداقل در ابتدا، انتخاب گزینه‌هایی که با یک یا چند مورد از این معیارها مطابقت دارند، ممکن است ساده‌تر از انجام آن باشد. فرض کنید شخصی بیشتر روز خود را در دفتر کار می گذراند و جلوی کامپیوتر می نشیند. سپس با عجله فرزندانش را از مدرسه بردارد و آنها را به سمت فعالیت هایشان می برد. علاوه بر این، با داشتن زمان بسیار کمی برای پخت و پز، او شام را در اکثر شب‌های هفته در مسیری انتخاب می‌کند. بعد از شام، چند ساعت تلویزیون تماشا می کند و بدون اینکه حتی دندان هایش را مسواک بزند، روی کاناپه به خواب می رود. تغییرات این است که این فرد ممکن است نسبت به عدم فعالیت بدنی، انتخاب غذا و عادت های عصرانه خود کاملاً احساس گناه کند. اما با توجه به اینکه بسیاری از جنبه‌های سبک زندگی او ایده‌آل نیستند، ممکن است در فکر تغییر آن‌ها غرق شود. بنابراین بیایید یاد بگیریم که چگونه بدون تضعیف روحیه، تغییراتی در سبک زندگی سالم ایجاد کنیم. روش ترک الکل

ایجاد تغییرات در سبک زندگی سالم

ایجاد تغییرات در سبک زندگی سالم با یک برنامه ریزی گام به گام شروع می شود. به عبارت دیگر، قبل از اینکه شروع به انجام چندین کار به طور همزمان کنید، ممکن است بخواهید ارزیابی کنید که چه بخش هایی از سبک زندگی خود را می خواهید بهبود بخشید و چگونه ممکن است بتوانید آنها را بهبود بخشید. سپس، می‌توانید تعیین کنید که ابتدا می‌خواهید چه تغییراتی ایجاد کنید و برای تبدیل آن تغییر به عادت چقدر زمان نیاز دارید. بنابراین، کلید ایجاد تغییرات در سبک زندگی سالم، شروع کوچک و ایجاد تنها یک تغییر واقع بینانه در هر زمان است.

برداشتن گام‌های کوچک ممکن است در لحظاتی که احساس می‌کنید برای ترک همه عادات مضر بوقلمون سرد می‌شوید، آهسته و بی‌اثر به نظر می‌رسد، و ممکن است وسوسه شوید که همه جنبه‌های زندگی خود را به شدت تغییر دهید. از این گذشته، ممکن است بخواهید در اسرع وقت زندگی سالم تری داشته باشید و زودتر از دیرتر از مزایای یک سبک زندگی سالم بهره مند شوید. با این وجود، بسیاری از افراد زمانی که سعی می کنند در یک بازه زمانی کوتاه تغییرات زیادی داشته باشند و استرس غیرضروری برای خود ایجاد کنند، ناامید می شوند. برداشتن گام‌های کوچک تضمین می‌کند که بیشتر پیشرفت‌هایی که انجام می‌دهید قبل از رفتن به مرحله بعدی موفق است. علاوه بر این، مراحل کوچک و با دقت برنامه ریزی شده به شما این امکان را می دهد که اگر تغییری که امتحان می کنید جواب نداد، گزینه های جایگزین را امتحان کنید تا چیز دیگری را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

ایجاد عادات سبک زندگی سالم

هدف از ایجاد تغییرات سبک زندگی سالم، ایجاد عادات سالم است. با این حال، تبدیل یک تغییر به یک عادت قوی به خودی خود یک چالش است. اما چگونه می توانیم تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنیم که در آزمون زمان مقاومت کنند؟

یکی از مواردی که ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید این است که علاوه بر برنامه ریزی دقیق، تغییرات در سبک زندگی شما به تعهد طولانی مدت نیاز دارد. ممکن است متوجه شده باشید که یکی از دوستان یا یکی از عزیزانتان تصمیم به کاهش وزن دارند. آنها ممکن است رژیم غذایی محدودی داشته باشند و ساعات زیادی را در باشگاه سپری کنند. با این حال، به زودی پس از رسیدن به وزن مورد نظر خود، ممکن است به عادات غذایی قبلی خود بازگردند و کیف باشگاه خود را در گوشه دورتر کمد خود بگذارند و به آرامی تمام وزنی را که از دست داده بودند به دست آورند. نتایجی مانند این با عدم تعهد به تغییرات رفتاری همراه است. راز ایجاد عادات سالم ماندگار این است که رفتارهای پایداری را انتخاب کنید که بتوانید به آنها پایبند باشید.

عادات سالمی را انتخاب کنید که از آنها لذت می برید

پس چگونه بفهمیم که یک رفتار پایدار است؟ پایداری یک رفتار بستگی به زمان و تلاش آن دارد و اینکه آیا مایلیم روز به روز به آن متعهد شویم یا خیر. بنابراین، عاداتی که به کمترین زمان و تلاش نیاز دارند، ممکن است آسان‌تر در زندگی روزمره ما گنجانده شوند. با این حال، یک عنصر مخفی دیگر برای چسباندن عادات وجود دارد: دوست داشتنی. همانطور که قبلاً گفته شد، بسیاری از مردم به سختی از رفتارهای مضر خودداری می کنند زیرا احساس خوبی دارند. اگر بخواهیم آنها را با عادت هایی جایگزین کنیم که اصلا از آنها لذت نمی بریم، چالش برانگیزتر می شود. بنابراین، اگر می‌خواهیم عادت‌هایمان برای مدت طولانی دوام بیاورند، ممکن است آن‌هایی را که دوست داریم انتخاب کنیم و از انجام آن لذت ببریم.

نمونه هایی از عادات سالم

به عنوان مثال، در این مرحله از شغلم، بیشتر روزم را با نشستن روی صندلی اداری خود می گذرانم. از این رو، حدود پنج سال پیش، تصمیم گرفتم سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهم. برخی از دوستان صمیمی من به طور منظم در یک باشگاه ورزش می کنند و من هم همین کار را انجام دادم. متأسفانه، هر بار که وارد اتاق وزنه می‌شدم و سعی می‌کردم نحوه استفاده از هر یک از دستگاه‌ها را بفهمم، احساس ناخوشایندی داشتم. به همین ترتیب، دویدن روی تردمیل باعث شد پاهایم مانند رشته فرنگی شود و هر بار که پایین می آمدم سرم می چرخید. استفاده از دوچرخه بیضوی یا دوچرخه ثابت نیز هیجان انگیز نبود. بنابراین، تصمیم گرفتم چیزی را امتحان کنم که از آن لذت می برم. با یادآوری اینکه زمانی که در دانشگاه بودم عاشق پیاده روی بودم، شروع به قدم زدن در مسیرهای اطراف کردم. بلافاصله پس از آن، من سگم را از یک پناهگاه به فرزندی پذیرفتم، و ما دو نفر در چهار سال گذشته در اکثر روزها سه تا چهار مایل پیاده‌روی یا دویدن داشته‌ایم، باران یا درخشش. چه چیزی پیاده روی من را به یک عادت سبک زندگی تبدیل کرد؟ لذت بردن از هوای تازه و همراهی با دوستم.

یک سبک زندگی سالم به شما این امکان را می دهد که روز به روز احساس بهتری داشته باشید و سال های طولانی تری زندگی کنید. جایگزینی تدریجی عادات مضر با عادات مفیدی که از آن ها لذت می برید می تواند به شما کمک کند تا سبک زندگی سالمی داشته باشید و رفاه خود را افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا